جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
اهدای 150 جلد کتاب و مجله به نقاهتگاه هلال احمر برای پرکردن اوقات فراغت بیماران کرونایی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر گفت: 150 جلد کتاب و مجله از طرف این اداره به نقاهتگاه هلال احمر برای پر کردن اوقات فراغت بیماران کرونایی تحت نظر با تصویب ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهدا شد.

کمال خرم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر اظهار کرد: 150 جلد کتاب در قالب‌های مذهبی، خانواده، رمان، ورزشی و مجله خانواده، سرگرمی سینمایی و کودک و نوجوان  در مورخه 14 فروردین سال‌جاری به همراه یک قفسه کتاب بنا به پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و تصویب ستاد مبارزه با کرونا به نقاهتگاه هلال احمر برای پر کردن اوقات فراغت بیماران کرونایی تحت نظر اهدا شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این کتاب‌ها بیش از 10 میلیون ریال است، افزود: هرساله براساس راهبرد حمایتی دولت بخشی از آثار چاپ شده نویسندگان استان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری و به صورت رایگان در اختیار نهادهای آموزشی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ادارات و شهروندان اهل مطالعه قرار می گیرد. 

خرم ادامه داد: پیرانشهر دارای سه کتابخانه به نام های مجتمع فرهنگی و هنری، کتابخانه شهرداری و کتابخانه شهید مرتضی آوینی است و همه کتابخانه‌های شهرستان دارای بخش‌هایی از قبیل مرجع و... هستند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: تعداد کتاب‌های کتابخانه‌ها حدود۴۰ هزار نسخه است و کلیه کتابخانه‌های شهرستان به خاطر ویروس کرونا همزمان با تعطیلی مدارس از مورخه ۳ اسفندماه تا به امروز تعطیل بوده ولی بخش اداری کتابخانه‌ها به صورت دورکاری باز بوده و اداره می‌شود.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر گفت: هفته‌ای دو بار جهت امنیت اموال از کتابخانه‌های تعطیل شده، بازدید صورت می‌گیرد و در این روزهای تعطیلی همه همکاران شهرستان در فضای مجازی به فعالیت‌های فرهنگی از قبیل معرفی کتاب، قصه گویی، مسابقه نقاشی و جشنواره رضوی می‌پردازند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها