جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی تا ۲۲ فروردین ماه تعطیل است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان تا پایان هفته آتی (۲۲ فروردین) تمدید شده‌ است.

خدیجه معصومی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تمدید تعطیلی کتابخانه‌های عمومی طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده ‌است، اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز نظیر تا روز جمعه ۲۲ فروردین تعطیل خواهد بود.

وی افزود: از سوم اسفند تاکنون و در پنج مرحله با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شده‌اند.

معصومی ادامه داد: براین اساس بلافاصله پس از تعطیلی کتابخانه های عمومی و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با نظارت نمایندگانی از نهاد، روند ضدعفونی کردن کتابخانه‌های عمومی آغاز شد و پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، در زمان مقتضی کتابخانه های عمومی خدمت رسانی به مردم را از سر بگیرند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تاثیری بر فعالیت های ترویجی و کتابخوانی در این استان نداشته، بلکه نقش کتاب را در پر کردن اوقات فراغت شهروندان گرامی بیش از پیش نمایان ساخته است، گفت: ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی کشور پس از 22 فروردین ماه منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تعلیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها