چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
برگزاری مسابقه کتابخوانی و حکایت خوانی گلستان سعدی

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای گمنام دامغان از برگزاری مسابقه «کتابخوانی و حکایت خوانی گلستان سعدی» به عنوان برنامه ای جهت پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا و ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد .

مقداد امی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن بیان اینکه باید در این ایام تهدید را به فرصت تبدیل کرده و از اوقات فراغت به بهترین شکل استفاده کنیم اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا و زمانی که در خانه هستیم بهترین کار انس با کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: توجه به کتاب و کتابخوانی همواره دغدغه متولیان فرهنگی جامعه بوده و مجموعه فرهنگی شهدای گمنام نیز از این مهم مستثنی نبوده و بنا داریم در سال جدید بر افزایش سرانه مطالعه و رشد فرهنگی جامعه در حد توان نگاه خاص و ویژه ای داشته باشیم.

مقداد امی یادآور شد: مسابقه کتابخوانی ویژه نوجوانان 5 تا 12 سال را برگزار کردیم که هر نوجوان می تواند خلاصه یک جلد کتاب را در قالب یک ویدئو 180 ثانیه ای ارائه و ارسال کند.

مسئول مجموعه فرهنگی شهدای گمنام دامغان ادامه داد: همچنین مسابقه حکایت خوانی گلستان سعدی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم را تدارک دیدیم که هر دانش آموز می تواند یک حکایت آموزنده را قرائت و با صدای خود در 5 دقیقه ضبط و ارسال نماید.
 

وی تصریح کرد: نوجوانان و دانش آموزان تا 21 فروردین می توانند آثار خود را به آیدی کانال مجموعه فرهنگی شهدای گمنام دامغان به آدرس shahidegomnam133@ ارسال نمایند .

مقداد امی اظهار کرد: به منظور پربار کردن اوقات فراغت مردم در ایام نوروزی و با هدف ارتقاء روحیه،افزایش امید اجتماعی،گسترش فرهنگ کتابخوانی و دعوت از مردم به پویش اجتماعی «در خانه بمانیم» با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا این مسابقات برگزار و به ده نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها