چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
مراجعه به طاقچه در ایام نوروز 5 برابر شده است

محمد صدوقی از چند برابر شدن مراجعه مردم به اپلیکیشن طاقچه در ایام نوروز نسبت به ماه‌های گذشته خبرداد. این در شرایطی است که این اپلیکیشن شرایط ویژه‌ای را در دوران قرنطینه برای مشتریان خود درنظر گرفته است.

محمد صدوقی، مدیر اپلیکیشن طاقچه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: نسبت به ماه‌های گذشته میزان مراجعه به طاقچه حدود پنج برابر شده است که دلیل اصلی آن هم طرح‌هایی است که برای این دوره پیاده‌سازی و اجرا شده. همچنین اینکه امسال در ایام نوروز، مردم فرصت بیشتری برای مطالعه دارند نیز مزید بر علت شده است.
 
مدیر اپلیکیشن طاقچه با مقایسه مراجعات نوروز امسال و سال‌های قبل به این اپلیکیشن، عنوان کرد: ما همیشه در ایام عید مراجعه دوبرابری را داشتیم، ولی امسال به‌خاطر بحث شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه، این عدد بسیار بیشتر شده است.
 
وی در توضیح طرح‌های ویژه طاقچه برای نوروز امسال گفت: یک پویش به نام «کتاب_خانه» را با همکاری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از اول تا ۲۰ فروردین در دست اجرا داریم که براساس آن، هر کاربر می‌تواند یک کتاب بزرگسال با ۷۰ درصد و یک کتاب کودک و نوجوان با ۸۰ درصد تخفیف خریداری کند کند. همچنین در سه مقطع، طرحی با همکاری شهرداری تهران داشتیم که طبق آن هر کاربر به انتخاب خود می‌تواند یک کتاب از دسته کتاب‌های کودک و نوجوان هدیه بگیرد.
 
 صدوقی درباره دیگر طرح‌های نوروزی اپلیکیشن طاقچه گفت: طرحی هم با همکاری معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری داشتیم که مطابق با آن، کتاب‌های دسته کسب‌و‌کار در اپلیکیشن طاقچه با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین روز اول فروردین همه حساب‌های کاربرهای طاقچه را مبلغ دو هزار تومان شارژ کردیم که جمع آن بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شد. علاوه‌براین روز دوم، سوم و چهارم فروردین، همه کتاب‌های طاقچه را با ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف ارائه کردیم.
 
صدوقی افزود: از دیگر طرح‌های نوروزی اپلیکیشن طاقچه این است که روزهای آخر هفته، یعنی پنج‌شنبه و جمعه هر روز یک کتاب خوب و پرفروش را برای مردم رایگان ارائه می‌کنیم. این طرح هم خیلی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: «گردونه طاقچه» با مجموعه‌ای از جوایز، از دیگر طرح‌هایی است که از ۱۵ اسفند سال ۹۸ شروع کردیم. در این طرح هر کاربر هر روز می‌تواند یک بار گردونه را بچرخاند و درصورت برنده‌شدن بسته به شانس خود، از جوایزی مثل کتابخانه همگانی، کتاب‌رایگان، اعتبار هدیه و... بهره‌مند شود.
 
مدیر اپلیکیشن طاقچه درباره تفاوت بازه زمانی طرح‌های نوروزی این اپلیکیشن نسبت به دوره‌های گذشته اظهار کرد: امسال طرح‌های نوروزی ما به‌خاطر وضعیت پیش آمده و بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور، ۱۵ روز زودتر از همیشه و از ۱۵ اسفندماه شروع شد و تا ۲۰ فروردین هم ادامه دارد.
 
صدوقی ضمن اشاره به اینکه طرح‌های اپلیکیشن طاقچه، محدود به ایام نوروز نیست، اضافه کرد: به‌فراخور شرایط و در بازه‌های مختلف، طرح‌های متنوعی داریم. بر همین اساس پس از اتمام طرح‌های نوروزی، احتمالاً یک هفته‌‌ طرح ویژه‌ای نداریم اما بعد از آن و از حدود دو هفته بعد، هم‌زمان با شروع ماه رمضان، احتمالا طرح‌های جدیدی، ویژه ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که امید است بتوانیم در آن دوره هم شرایط خوبی برای عرضه کتاب‌ها داشته باشیم.
 
 وی افزود: اپلیکیشن طاقچه در حالت عادی و مستقل از اینکه در کمپین خاصی باشد، در هفته کتاب‌های بسیاری از ناشران را با نظر خودشان، با تخفیف ارائه می‌دهد، یا کتاب‌هایی رایگان عرضه می‌شود؛ یعنی اپلیکیشن طاقچه همیشه این شرایط را دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها