سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
پویش کتابخوانی «درخانه می‌مانیم» باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان برگزار می‌شود

دبیرخانه جام باشگاههای کتابخوانی خوزستان به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان اعضای باشگاه‌ها در ایام فراغت و شکست ویروس کرونا پویش کتابخوانی «در خانه می مانیم» باشگاهی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به اینکه ایام بیکاری کودکان و نوجوانان در این روزهای بحرانی به درازا کشیده شده است دبیرخانه جام باشگاههای کتابخوانی خوزستان اقدام به پویش کتابخوانی در منزل ویژه اعضای باشگاه‌های کتابخوانی استان کرده است.

مرتضی جمشیدی با اعلام این خبر افزود: به علت برگزار نشدن جلسات باشگاه‌های کتابخوانی استان خوزستان و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان استان تلاش کردیم با  همیاری تسهیلگران باشگاه‌ها جلسات کتابخوانی اعضا را در قالب پویش کتابخوانی در منزل به صورت رقابتی برای آنان اجرا کنیم. 

وی هدف از برگزاری این پویش را توسعه و ترویج کتابخوانی، ایجاد حس رقابت سالم در بین کودکان  و نوجوانان، ادامه دادن فعالیت باشگاه‌ها از طریق مطالعه کتاب‌های مورد علاقه آن‌ها را به سمت این پویش ذکر کرد.

جمشیدی با اشاره به بخش های این مسابقه کتابخوانی اظهار کرد: در این پویش اعضای باشگاه‌ها می‌توانند در دو بخش کلیپ فیلم 60 تا 120 ثانیه‌ای و مرور خاطرات کودکان و نوجوانان در مبارزه با شکست ویروس کرونا و نحوه برخورد با آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: اعضای باشگاه‌ها می‌توانند از بین کتاب‌هایی که در این ایام مطالعه کردند یکی را انتخاب کرده و به صورت کلیپ فیلم کتاب را با حضور شرکت کننده و مشخصات کتاب با ابتکار و خلاقیت توضیحات کتاب خوانده شده را به تصویر بکشانند و آثار خود را به ایمیل f.heydarpoor54gmail.com تا۲۰ اردیبهشت ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره بخش دوم این پویش بیان کرد: در بخش خاطرات کرونایی علاقه‌مندان همزمان با بخش اول تا ۲۰ اردیبهشت مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند.

وی یادآور شد: به شرکت کنندگانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند جوایزی از طریق دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی اعطا می‌شود. به لازم به ذکر است استان خوزستان 1300 باشگاه‌های کتابخوانی در کل شهرستان‌های استان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها