سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
شهرداری تهران بدهی خود به کتاب‌فروشان عضو پاییزه را پرداخت کند

آزاده نظر‌بلند، با اشاره به تداوم تخفیف شرکت پست به ناشران و کتاب‌فروشان درباره تاخیر بیش از چهار ماهه شهرداری تهران در پرداخت بدهی به کتابفروشان عضو ظرح پاییزه کتاب، گفت: میزان مشارکت شهرداری در پاییزه‌کتاب دینی بر گردن آن‌ها است که باید پرداخت شود.

آزاده نظر‌بلند، معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره ظرفیت مشارکت شرکت پست در برگزاری عیدانه کتاب در روز‌های قرنطینه بیان کرد: ناشران و کتاب‌فروشان همچنان می‌توانند تا سقف دو کیلو‌گرم از یارانه ارسال بسته‌های کتاب استفاده کنند اما بهره‌گیری از این ظرفیت برای اجرای عیدانه 99 نیازمند چند مولفه است.

وی وجود زیر‌ساخت‌‌های لازم در کتاب‌فروشی‌ها را نخستین مولفه برای استفاده از ظرفیت شرکت پست برای مشارکت در عیدانه دانست و ادامه داد: به جز کتاب‌فروشی‌های بزرگ، سایر کتاب‌فروشی‌ها از امکان معرفی و ارائه موجودی دقیق کتاب به مشتری به شیوه‌های مختلف تلفنی و یا فضای مجازی و یا نیرو‌ی انسانی کافی برخوردار نیستند.

نظر‌بلند افزود: نباید فراموش کنیم، حمایت از کتاب‌فروشی‌های کوچک از اهداف اصلی برگزاری طرح‌های حمایتی است و برگزاری عیدانه در شرایط قزنطینه با همکاری پست،  به‌دلایلی که اشاره کردم به معنای دور شدن از هدف اصلی است.

نظر‌بلند درباره عملی نشدن پرداخت بدهی شهرداری تهران به کتاب‌فروشان عضو طرح پایزه کتاب 98بعد از گذشت بیش از 4 ماه بیان کرد: امید‌وار بودیم با آغاز هفته کاری، بدهی شهرداری تهران با کتاب‌فروشان عضو طرح پاییزه کتاب تسویه شود. با توجه به تداوم توقف فعالیت اداره‌‌ها و یا حضور حداقلی نیرو‌های انسانی در محل کار فکر نمی‌کنم تسویه حساب محقق شود؛ پیش از شیوع کرونا، شهرداری با حداکثر نیرو‌انسانی فعال بود اما پیگیری قابل‌توجهی را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به وضعیت ناخوشایند کتاب‌فروشی‌ها در شرایط قرنطینه بیان کرد: امیدوارم شهرداری تهران به این نتیجه برسد که شرایط برای کتاب‌فروشی‌ها با دو‌هفته پیش متفاوت شده‌‌است. میزان مشارکت شهرداری در پاییزه‌کتاب دینی بر گردن آن‌ها است که باید پرداخت شود.           

نظر‌بلند ادامه داد: یاد‌آور می‌شوم بدهی پاییزه با همه کتاب‌فروشی‌های عضو در سراسر کشور تسویه شده و 101 کتاب‌فروشی در تهران همچنان در انتظار هستند.        
معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب عنوان کرد: امیدواریم به زودی شاهد نابودی ویروس کرونا باشیم و بتوانیم جشن سلامت و همچنین جشن کتاب را برگزار کنیم.  
 
نظربلند گفت: علاوه بر تخفیف سامانه پست موسسه خانه کتاب افراد علاقه‌مند در شرایط فعلی می‌توانند از تخفیف‌های 70 درصدی برای کتاب‌بزرگسال و 80 درصدی برای کتاب کودک فروشگاه‌های کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها