جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کتابخانه‌های عمومی استان قم تا ۱۶ فروردین تعطیل است

بنا بر اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، کتابخانه‌های عمومی این استان تا ۱۶ فروردین تعطیل است و کتابداران آنها فعالیت و خدمات کتابخانه‌ای را به صورت مجازی انجام می‌دهند.

مریم افشاری، مسئول روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در رابطه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان قم به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع این زنجیره از اول اسفند تا ۱۶ فروردین تعطیل اعلام شده است. اما در این تعطیلات کتابداران کتابخانه‌های عمومی فعالیت و خدمات کتابخانه‌ای را با حضور فعال خود برای سه گروه سنی کودک نوجوان و بزرگسال انجام می‌دهند.
 
وی افزود: از برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی که برای کودکان و نوجوانان برای غنی‌سازی اوقات فراغت در نظر گرفته شده است؛ می‌توان به برگزاری مسابقه نقاشی و کاردستی اشاره کرد. ضمن آنکه شعرخوانی و قصه‌گویی و جمع‌خوانی در کنار خانواده از دیگر برنامه‌های ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم است. جوانان و بزرگسالان نیز با پویش‌های مختلف کتابخوانی، ماندن در خانه را فرصتی برای خواندن کتاب‌های مورد علاقه و صرف زمان بیشتر در کنار هم فراهم کرده‌اند.
 
مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان ببا معرفی سه عنوان کتاب شامل «کتاب فروشی کوچک بروکن ویل»، «نخل و نارنج» و «سه دقیقه در قیامت» برای مطالعه در این ایام، گفت: «کتاب فروشی کوچک بروکن ویل» داستان دختری که از طریق نامه نگاری با دوست آمریکائیش ارتباط می‌گیرد و به دعوت او به امریکا سفر می‌کند. از وجه مشترک این دو دختر، علاقه به کتابخوانی است. «نخل و نارنج» کتابی است که به زندگی شیخ اعظم انصاری از نوادگان جابر بن عبدالله انصاری است؛ می‌پردازد و «سه دقیقه در قیامت» تلنگری است برای توجه بیشتر ما به رفتارهایی که در زندگی فردی و اجتماعی انجام می‌دهیم و شاید بی تفاوت از کنار آنها رد شویم در صورتی که ممکن است بازخورد منفی و یا مثبت آن را در دنیا و آخرت مشاهده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها