سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
رعایت بهداشت فردی، امیدبخشی و کنترل ترس

بنیانگذار صنایع غذایی بهروز معتقد است: رعایت بهداشت فردی، امیدبخشی به خود و دیگران و باور به اینکه این شرایط می‌تواند همچون طبیعت در بهار، دوباره احیا شود، می‌تواند نویدبخش غلبه بر این بیماری باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مردمان سرتاسر کره خاکی ماه‌هاست که درد و دغدغه‌ای مشترک دارند، دردی فراتر از مرزها، قومیت‌ها، بازی‌های سیاست و قدرت. ویروسی کوچک دنیا را در سیطره خود درآورده و پیش می‌تازد. اما این ویروس نیز با همه توان و قدرت‌نماییش به‌زودی در برابر توانمندی و دانش بشر تسلیم خواهد شد. چیزی که این روزها بیش از هر دارویی می‌تواند دنیا را سرپا نگه دارد و به ما توان مقابله با این بیماری جهان‌شمول را بدهد، واژه سحرانگیز «امید» است؛
 
بهروز فروتن؛ بنیانگذار صنایع غذایی بهروز، کارآفرین نمونه کشور، پایه‌گذار مرکز تحقیقات غذایی ایران و عضو شورای صنایع غذایی کشور، در نخستین روزهای بهار 99 و در بحبوحه روزهای دشوار شیوع کرونا، درباره راه غلبه بر این بحران به ایبنا گفت: این ویروس ناجوانمرد که بر ما مستولی شده، ترسی را در فضای جامعه و درون ما به‌وجود آورده که اگر این ترس علمی باشد، عقلانی و طبیعی است و به کمک علم می‌توان با آن مبارزه کرد. اما اگر این ترس همراه با وحشت محض باشد، نادانی است. تنها چیزی که می‌تواند این بیماری را از پا درآورد، اعتقاد و ایمان و امیدواری است. ترسیدن و نترسیدن بی‌دلیل، مشکل‌ساز است.
 
نویسنده کتاب‌های «همیشه برخاستن» و «کارآفرینی» افزود: رعایت بهداشت فردی، امیدبخشی به خود و دیگران و باور به اینکه این زندگی و شرایط می‌تواند همچون طبیعت در بهار دوباره و بهتر احیا شود، می‌تواند نویدبخش غلبه بر این وضعیت باشد.
 
فروتن بیان کرد: هدیه من به شما و هدیه شما به من و دیگران این است که به یکدیگر امید بدهیم، باور داشته باشیم که می‌توانیم این بیماری منحوس را از کشورمان بیرون کنیم، به این شرط که باورمان با ایمان‌مان، با عمل‌مان و رعایت بهداشت فردی و جمعی همراه باشد. آرزو می‌کنم سال 99، سالی سرشار از سلامتی و بهروزی برای همه ایرانیان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها