پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
آیا ویروس کرونا از مصیبت‌های جنگ سخت‌تر است؟

فرناز فرنام می‌گوید: آیا ویروس کرونا از مصیبت‌های جنگ مثل آژیر قرمز، موشک‌باران، شهادت و اسارت چندین‌ساله عزیزانمان سخت‌تر است یا اینکه آن زمان شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند که تا این اندازه ما را بترسانند؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ویروس کرونا، این روزها مهمان ناخوانده‌ بیشتر کشورهای دنیاست و همه با تمام توانشان سعی دارند با بکارگیری ابزارها، امکانات و دانشی که در اختیار دارند، هرچه زودتر این مهمان ناخوانده را از خانه و وطنشان بدرقه کنند. با وجود تمامی سختی‌ها و مشکلاتی که این ویروس با خود به همراه آورده، چیزی که در کنار درمان مبتلایان و قطع زنجیره شیوع باید به آن توجه داشت این است که از ایجاد فضای ترس و دلهره بیش از حد نسبت به این ویروس در جامعه جلوگیری کنیم. باید از این ویروس ترسید و نباید نسبت به آن سهل‌انگاربود، اما در عین‌حال نباید اجازه داد قبل از مبتلا شدن به خود ویروس، حواشی و شایعات پیرامون آن و بزرگنمایی بیشتر از حد، به روح و روان‌مان ضربات جبران‌ناپذیری بزند.
 
فرناز فرنام؛ دکترای سلامت باروری، نویسنده و پژوهشگر و استادیار دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگویی کوتاه با ایبنا در این‌باره بیان کرد: می‌خواهم از هموطنانم سوال کنم که آیا ویروس کرونا از مصیبت‌های جنگ مثل آژیر قرمز، موشک‌باران، شهادت و اسارت چندین‌ساله عزیزانمان سخت‌تر است یا اینکه آن زمان شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند که تا این اندازه ما را بترسانند؟
 
وی ادامه داد: بهتر نیست بجای ترس و نگرانی بیش از اندازه برای ویروسی که به امید خدا تا یک ماه دیگر از کشورمان می‌رود، در خانه بمانیم، منچ و مارپله‌مان راه بیاندازیم، با خانواده بازی کنیم، کتاب اشعار پروین اعتصامی را بخوانیم و روی تراس‌مان یک لیوان چای بنوشیم. از دیگران هم خواهش کنیم اخبار بد برای ما ارسال نکنند و خودمان هم اینقدر پیگیر اخبار کرونا نباشیم.
 
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تأکید کرد: در عین اینکه رعایت می‌کنیم و در خانه می‌مانیم، اگر حتی تک و تنها هستیم، از تلفن و امکانات فضای مجازی برای گرفتن ارتباط با دوستان قدیمی و عزیزان‌مان استفاده کنیم.
 
فرنام سخن خود را اینگونه پایان داد: در آستانه سال جدید، سلامتی و بهترین‌ها را برای همه شما مردم عزیز ایران‌زمین آرزو دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها