پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
فراخوان ثبت‌نام در جایزه ترجمه و درک بین‌المللی شیخ حماد قطر 2020 منتشر شد

فراخوان ثبت‌نام در جایزه ترجمه و درک بین‌المللی شیخ حماد قطر 2020 منتشر شد و ناشران ایرانی می‌توانند برای شرکت در این جایزه، ثبت‌نام کنند.

مجید جعفری‌اقدم، مدیر آژانس ادبی و ترجمه پل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به هدف برگزاری این رویداد گفت: جایزه حماد یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه نشر است و هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی و تقدیر از مترجمان، موسسات انتشاراتی و فرهنگی است که تلاش می‌کنند در توسعه فرهنگ عربی و اسلامی از طریق تجربه و نشر کتاب‌ها در موضوع علوم انسانی و علوم اجتماعی از زبان عربی به خارجی در جهان نقش ایفا کنند.
 
وی افزود: جایزه حماد هرسال زبان‌هایی را در اولویت بررسی و اهدای جوایز قرار می‌دهد و به ناشران بهترین کتاب‌های ترجمه و منتشرشده(از زبان عربی یا به زبان عربی) جوایز خود را اهدا می‌کند. اتفاق خوب این دوره از این جایزه نیز این است که زبان‌ فارسی و انگلیسی نیز به‌عنوان زبان‌های‌ اولویت‌دار این جایزه انتخاب شده‌اند.
 
جعفری‌اقدم عنوان کرد: مترجمان و موسسات نشر فرهنگ ایرانی با نامزدکردن کتاب‌های ترجمه و چاپ‌شده خود از زبان عربی یا به‌ زبان عربی می توانند از مزایای این جایزه بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها