چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
قرنطینه، بهترین فرصت برای آشتی مردم با کتاب است

گلابی با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت‌های شهرکتاب هفت‌حوض بر درخانه‌ماندن مردم است، گفت: درخانه ماندن مردم، شرایطی را برای آشتی با کتاب فراهم کرده‌است تا با کتاب وقت بگذرانند.

مسعود گلابی، مدیر شهر کتاب هفت‌حوض در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به اقدامات شهرکتاب هفت حوض برای ترویج فرهنگ کتابخوانی با هدف تشویق مردم برای درخانه ماندن مردم، بیان کرد: مجموعه شهرکتاب با پیش‌بینی سفارش آنلاین و تلفنی کتاب همراه با تخفیف با شعار «در خانه بمانیم، در خانه بخوانیم» به موضوع تشویق مردم برای ماندن درخانه متمرکز شده‌اند.  
وی افزود: بیشترین تبلیغ و تمرکز را بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانه است. ساعات کاری مجموعه‌های شهرکتاب هفت‌حوض هم کاهش پیدا کرده‌‌است؛ اما هیچ‌کدام از فروشگاه‌های کتاب تعطیل نیستند و به‌کار خود ادامه می‌دهند.
 
گلابی با اشاره به تخفیف‌های درنظرگرفته برای کتاب‌های شهر کتاب هفت‌حوض عنوان کرد: هرکدام از فروشگاه‌ها تخفیف‌های متنوعی دارند که مخاطب می‌تواند تماس بگیرد و ضمن اطلاع از تخفیف‌ها، اثر موردنظر خود را سفارش بدهد.
 
مدیر شهر کتاب هفت‌حوض با بیان اینکه کتاب‌فروشی‌ها در بحران کرونا بسیار آسیب‌دیده‌اند، گفت: کتا‌ب‌فروشی‌ها جزء اقشاری هستند که در این بحران بیشترین آسیب را دیده‌اند؛ اما در عین‌حال درخانه ماندن مردم، شرایطی را برای آشتی با کتاب فراهم کرده‌است تا با کتاب وقت بگذرانند.
 
وی ادامه داد: بسیاری از فروشگاه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها نیز امکان مطالعه‌ راحت را برای مردم و البته اهالی کتاب فراهم کرده‌اند تا خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان وقت خالی خود را با کتاب پُر کنند.
 
گلابی بیان کرد: البته با حمایتی که اداره پست برای ارسال کتاب‌ها انجام داده‌است، بهترین شرایط برای وقت‌گذرانی با کتاب است.
 
مدیر شهر کتاب هفت‌حوض با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌فروشی‌ها پس از بحران کرونا عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان نهاد متولی این حوزه باید پس از عبور از کرونا با حمایت‌هایی چون تخفیف‌ کتاب‌ها، وام‌های کم‌بهره و ... از آسیب بیشتر صنعت نشر پیشگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها