چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
پویش کتاب‌_خانه اولین تجربه همکاری مشترک پلتفرم‌های کتاب الکترونیک و صوتی

مجید شریفی همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پویش کتاب‌_خانه را یک اقدام حمایتی برای پیشبرد اهداف این طرح و تاثیرگذاری بیشتر آن خواند.

مجید شریفی، مدیرعامل کتابراه، یکی از پلتفرم‌های فروش کتاب الکترونیک شرکت‌کننده در پویش کتاب_خانه که با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از فعالان نشر الکترونیک در پی شیوع کرونا ایجاد شده است؛ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره همکاری در این پویش عنوان کرد: قبل از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این پویش ورود کند، پلتفرم‌های کتاب الکترونیک به ارائه یک‌سری تسهیلات، تخفیف‌ها و شرایط جذاب برای کتاب‌خوانی اقدام کرده بودند که در ادامه راه، ارشاد هم وارد این قضیه شد تا به پیشبرد اهداف و تاثیرگذاری بیشتر آن کمک کند.

شریفی همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پویش کتاب‌_خانه را یک اقدام حمایتی خواند و اضافه کرد: طی جلسه‌ای که با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیم، مقرر شد که از روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه سال جاری تا ۲۰ فروردین ۹۹، با حمایت این وزارتخانه، یک‌سری تخفیفات برای کتاب‌های عمومی و کودک توسط پلتفرم‌های کتاب الکترونیک شرکت‌کننده در این پویش، ارائه شود.

وی افزود: چند پلتفرم که به این پویش علاقه‌مند بودند، در این طرح شرکت کردند و قرار است به‌صورت عمومی هم اطلاع‌رسانی شود.

اقدامات کتابراه در برابر کرونا
مدیرعامل کتابراه درباره اقدامات این پلتفرم و فروش کتاب الکترونیک از ابتدای شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: کتابراه از همان اوایل اسفندماه که کم‌کم بحث ویروس کرونا شدت گرفت و مردم به قرنطینه خانگی تشویق شدند، در مرحله اول با کمک برخی انتشاراتی‌ها تعدادی کتاب صوتی و الکترونیک درباره اینکه کرونا چیست و چگونگی مقابله با آن منتشر کرد که خیلی مورد استقبال قرار گرفت و صدها هزار بار دانلود شد.

وی افزود: بعد از تشدید بحث قرنطینه‌ خانگی و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و برخی مشاغل، برای اینکه مردم سرگرمی کافی برای دوران قرنطینه خانگی داشته باشند، با همکاری ناشران یک‌سری عناوین را به‌صورت ۱۰۰ درصد تخفیف و یک‌سری را با تخفیف‌های ۵۰ درصدی و... در اختیار مخاطبان قرار دادیم، که از آن‌ها هم استقبال شد.

شریفی پویش جدید کتاب_خانه که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد شکل‌گرفته را به‌نوعی ادامه همان اقداماتی خواند که خود پلتفرم‌ها برای ایام شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم شروع کرده بودند.

ارتباط بیشتر و بهتر ارشاد با فعالان نشر الکترونیک از حدود یک سال قبل
مدیر عامل کتابراه، همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به‌عنوان یک نهاد دولتی با پلتفرم‌های کتاب الکترونیک که مربوط به بخش خصوصی است را یک رویکرد مثبت توصیف کرد و گفت: هم به‌منظور شناخت حوزه نشر الکترونیک و کتاب‌صوتی و هم کمک به فرهنگسازی و معرفی بهتر این حوزه و در واقع برای کمک بیشتر به توسعه کتاب‌خوانی و نشر، حدود یک سالی است که ارتباط بهتر و بیشتری از طرف معاونت فرهنگی با فعالان نشر الکترونیک شکل گرفته است و تا به الان این همکاری‌ها چه از جهت آیین‌نامه‌هایی که قرار است برای این حوزه تدوین شود و چه از لحاظ بسته‌های حمایتی نظیر همین پویش که الان شروع شده، موثر بوده است.

همکاری مشترک پلتفرم‌های کتاب الکترونیک برای اولین‌بار
شریفی پویش کتاب‌_خانه را همچنین اتفاق خوبی در زمینه همکاری پلتفرم‌های کتاب الکترونیک خواند و گفت: این اتفاق از این منظر خیلی حائز اهمیت است که اولین تجربه همکاری پلتفرم‌های انتشار کتاب الکترونیک و صوتی به‌حساب‌می آید که با هماهنگی کامل و دقیق در یک پویش اجرا می‌شود.

وی افزود: شرایط برای تمام پلتفرم‌های شرکت‌کننده در این پویش یکسان و به این صورت است که برای کتاب‌های عمومی بزرگسال ۷۰ درصد و برای کتاب‌های کودک ۸۰ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود و کد تخفیف هم برای تمام پلتفرم‌های شرکت‌کننده به صورت یکسان تعریف شده است.

وی اضافه‌کرد: درکل برای اولین بار است که این شرایط یکسان، هم‌زمان برای پلتفرم‌های کتاب الکترونیک و صوتی و به‌نوعی اولین همکاری برای پلتفرم‌ها است؛ که در جای خود خیلی مهم است و ازطرفی موفقیت این پویش می‌تواند شروعی برای همکاری‌های بیشتر یا کمپین‌های موفق‌تر و مهم‌تر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها