چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
حمایت 43هزار و 300 یورویی دبیرخانه گرنت در سال 1398

علی فریدون، فعالیت‌های سال 1398 دبیرخانه گرنت را تشریح و اعلام کرد این دبیرخانه سال گذشته 43 هزار 300 یورو برای ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در کشور‌های دیگر هزینه کرده است.

علی فریدون، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره کارنامه فعالیت دبیرخانه گرنت در سال 1398 بیان کرد: سال جاری در مجموع 80 عنوان کتاب در دبیر‌خانه گرنت بررسی شد.

وی افزود: درخواست‌ بهره‌مندی از گرنت ایران برای انتشار این کتاب‌ها از سوی ناشران کشور‌های ایتالیا، سوئد، انگلستان، روسیه، لبنان، ترکیه، مصر، فرانسه، سوریه و ارمنستان اعلام شده بود.

فریدون ادامه داد: از بین 80 عنوان کتاب بررسی شده، 40 عنوان مشمول حمایت طرح گرنت شدند. بعد از بررسی در نهایت 17 عنوان منتشر و 23 عنوان نیز از سوی ناشران خارجی در آستانه انتشار قرار دارند.

وی افزود: البته هیات داوران پنج عنوان را مشمول حمایت ندانستند و بررسی نهایی 35 عنوان به دلیل نقص مدارک ناشران متوقف شده که با تکمیل مدارک احتمالا به تصویب خواهند رسید.
 
مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فرآیند بررسی آثار گفت: در مرحله نخست، بررسی شکلی انجام می‌شود. در مرحله بعد، حداقل سه کارشناس دبیر‌خانه به تناسب موضوع آثار را بررسی می‌کنند.

فریدون با اشاره به معیار‌های بررسی کارشناسان دبیرخانه بیان کرد: اعتبار ناشر، زبان مقصد، توانایی ناشر خارجی در توزیع کتاب، اعتبار قرارداد کپی‌رایت بین ناشر داخلی و خارجی، محتوا و همچنین اعتبار مترجم بررسی می‌شود. در نهایت به تناسب دیدگاه‌ کارشناسان تا 1000 یورو برای کتاب کودک و 1500 یورو برای بزرگسال به تصویب می‌رسد.







نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    خانم ... حرفهای گنده مینویسه ولی پول ارشاد رو هم میگیره. به خدا جالبه
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    تنوع خوبی دارد این لیست یوروگیران از ارشاد. از رضا امیرخانی تا نیسم مرعشی و محمد طلوعی و احمد اکبرپور و سیدمهدی شجاعی و نازی صفوی و زهرا عبدی را در برمی‌گیرد که از طیف‌های مختلف جامعه ما هستند.
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    نام خانم عبدی و مرعشی و جناب طلوعی واقعا در این لیست می‌درخشد.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    معیار این حمایت چیه؟ مثلا الان رمان ضعیفی مثل روز حلزون چرا باید سه هزار یورو بگیره؟ و آن وقت کارهای نویسنده‌های بسیار بهتر هیچ.
  • ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    چون نیک بنگری همه تزویر میکنند
    • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    به به مبارز خانم عبدی و سه هزار یورو. کاش در این باره با ایشان مصاحبه کنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها