دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
مسئولان اقتصادی را در جریان مشکلات ناشران قرار دادیم

لادن حیدری، با اشاره به احصاء و اعلام مصادیق مشاغل حوزه فرهنگ، ذیل بند 9 فهرست صنوف مشمول از حمایت دولت به مسئولان اقتصادی کشور بیان کرد: موضوع تعویق سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تاثیر قابل‌توجه آن بر فعالیت ناشران در نامه به مسئولان اقتصادی آمده است.

لادن حیدری، معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قرار گرفتن صنوف نشر در فهرست مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام هستند، بیان کرد:  در بند 9 این فهرست «مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی» قید شده است؛ بر همین اساس همه مراکز فرهنگی و مصادیق آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احصاء و ضمن مکاتبه این فهرست برای آقای محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی ارسال شده است.

وی افزود: امید‌واریم این فهرست از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شود و در فهرست کسب‌و‌کارهای مشمول سه ماه تعویق اقساط وام هستند، قرار بگیرد.

حیدری، درباره نامه به معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برای توجه بیشتر به فعالان حوزه نشر، ادامه داد: در نامه ارسالی به آقای نهاوندیان، مشکلات فعالان حوزه فرهنگ برای مسئولان اقتصادی با جزئیات تشریح شد؛ از‌جمله موضوع تعویق سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تاثیر قابل‌توجه آن بر فعالیت ناشران در نامه به مسئولان اقتصادی آمده است.        

حیدری درباره برآورد خسارت وارده به مشاغل حوزه فرهنگ از‌جمله صنف نشر، گفت: با توجه به اینکه مشاغل حوزه فرهنگ جزو مشاغل خُرد محسوب می‌‌شوند، احصاء میزان خسارت وارده به آن‌ها در بازه زمانی کوتاه ممکن نیست. اگر صرفا محاسبه خسارت به شخصیت‌های حقوقی و یا مشاغل کلان در نظر بود، امکان برآورد وجود داشت.

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زمان تحقق حمایت دولت از صنوف فرهنگ، هنر و رسانه گفت: برای عملی شدن حمایت از صنوف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از‌جمله صنف نشر، مجدانه پیگیری خواهیم کرد. خوشبختانه با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت بدهی صنوف به بانک‌ها سه ماهه دیده شده، فرصت داریم تا  تحقق این موضوع را دنبال کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها