دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
سفارش تلفنی کتاب سه برابر شده است

میرباقری با اشاره به فعالیت‌های ترویج کتابخوانی «کتابسرای تندیس» در شرایط شیوع کرونا و در خانه ماندن مردم، بر اهمیت نقش کتابخوانی در تحمل این بحران تاکید کرد.

علی میرباقری، مدیر فروشگاه «کتابسرای تندیس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تاثیر کتابخوانی برای ماندن مردم در خانه‌ها گفت: در شرایطی که باید مدتی در خانه‌ها بمانیم و دسترسی به امکانات را همچون گذشته نداریم، باید به مسائلی جدید و یا فراموش‌شده گذشته همچون کتاب‌خواندن و فیلم دیدن بازگردیم چراکه مطالعه می‌تواند در این شرایط تاثیر مثبتی بر حضور مخاطبان در خانه‌ها و پرکردن زمان‌های فراغت مردم داشته‌است.
 
وی افزود: وضعیت کتاب‌فروشی‌ها در این شرایط، یک معادله برابر است؛ یعنی سفارش‌های آنلاین و تلفنی کتاب‌ها در این شرایط حاکم بر جامعه سه‌برابر افزایش پیدا کرده‌است؛ اما امکان حضور مخاطبان در فروشگاه‌های کتاب و انتخاب حضوری را از آن‌ها گرفته‌است.
 
میرباقری عنوان کرد: بسیاری از مردم که خیلی اهل کتاب‌خواندن نبودند، در صفحات مجازی و سایت‌ها کتاب‌های خود را انتخاب می‌کنند و این کتاب‌ها در قالب بسته‌های سفارشی کتاب از طریق پیک و پست برایشان ارسال می‌شود.
 
مدیر فروشگاه «کتابسرای تندیس» با اشاره به تخفیف 20درصدی کتابسرای تندیس برای خرید کتاب بیان کرد: زمانی که از همه‌گیری این بحران مطلع شدیم، در صفحات مجازی اعلام کردیم که مردم در فروشگاه‌های کتاب حضور پیدا نکنند و برای خرید کتاب‌های انتشارات تندیس با 20درصد تخفیف تا پایان سال جاری به فروشگاه‌اینترنتی مراجعه کرده، سفارش‌ خود را ثبت کرده و درب منزل دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: در گروه‌های تلگرامی نیز به بحث معرفی کتاب‌های مناسب و خوب پرداختیم تا مردم زمان بیشتری به کتابخوانی اختصاص بدهند و در خانه‌هایشان بمانند. از طرفی کتاب‌ها را هنگام ارسال ضدعفونی کرده و در بسته‌بندی‌های تمیز برای مطالعه‌ای دلچسب برای مخاطبان فرستادیم تا با خیال راحت از کتاب‌ها استفاده کنند.
 
میرباقری با بیان اینکه کتابخوانی می‌تواند ما را در تحمل این بحران همراهی کند، گفت: باید بیاموزیم که خواندن در گذر از این شرایط موثر است. نویسنده‌ها همیشه تلاش کرده‌اند تا نقش آگاهی‌دهنده‌ها را در جامعه ایفا کنند و به انسان بیاموزند که گاهی اوقات براثر یک خطای انسانی، اشتباه و یا رویدادی که از انجام‌نشدن آن ناگریز هستیم، بلاهای خانمان‌سوزی چون بحران کرونا در جهان به‌وجود بیاید و اگر بیشتر و بهتر بخوانیم و بدانیم، با آگاهی علمی و اجتماعی بیشتر می‌توانیم به جنگ این پدیده‌ها برویم و نسبت به آن بی‌اعتنا نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها