چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
کودکی که به عکس شاه آسیب می‌رساند

رفیع افتخار از تالیف داستان جدیدی برای کودکان با عنوان «شاه در قاب» خبر داد و گفت که آن را برای چاپ به موزه انقلاب و دفاع مقدس سپرده است.

رفیع افتخار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثرش گفت: به تازگی داستان فانتزی در حوزه انقلاب با عنوان «شاه در قاب» برای کودکان گروه سنی 9 تا 11 سال نوشته‌ام و آن را برای چاپ به موزه انقلاب و دفاع مقدس سپرده‌ام.
 
وی درباره چگونگی شکل‌گیری این داستان توضیح داد: هر داستانی برای پایه‌ریزی بهانه‌ و دلیلی دارد تا قوام یابد و شکل بگیرد. درباره این داستان هم مدتی پیش یکی از دوستان خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش برایم تعریف کرد از سال۱۳۵۲ زمانی که به کلاس پنجم دبستان می‌رفت و از طریق دوستی دبیرستانی پنهانی کتاب و مجله می‌گرفت تا اینکه دوست دبیرستانی دستگیر می‌شود و او در عالم بچگی‌ تصمیم به تلافی می‌گیرد و با خود نقشه‌ای می‌کشد و روزی از پشت بام، خود را به اداره‌ای می‌رساند و به عکس شاه آسیب می‌زند.
 
افتخار با بیان اینکه این خاطره دستمایه نوشتن رمان «شاه در قاب» شده، افزود: با این تفاوت که از آن خاطره فقط پوسته‌ای به‌جا ماند و اثری فانتزی با درونمایه طنز خلق شد که یک سر آن عکس شاه است و سر دیگرش شخصیت اول داستان.

به گفته این نویسنده، وقایع و حوادث داستان و کشمکش‌ها حول محور تخیلات شخصیت اصلی داستان می‌گذرند.
 
افتخار درباره مدت زمان نوشتن این اثر نیز توضیح داد: از تاریخ شروع به نوشتن و تحقیقات مربوط به تکمیل آن تا زمان اتمام بیش از یک سال و نیم  طول کشید.
 
رفيع افتخار متولد 1339 در تهران و كارشناس ارشد كشاورزی است. او تاليف و ترجمه برای نوجوانان را از سال 1369 آغاز كرده و تاكنون بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته است. از آثار این نویسنده می‌توان به «طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسدبه دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطيلات بامزه يخمک»، «ساپروفیت»، «شب نشینی باعموبسک» و «رازصورتی من» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها