یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
8.5 درصد جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت آن، عضو کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، گفت: این میزان بیشتر از میانگین کشوری است.

امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: در پی شیوع کرونا از دو هفته قبل همه کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل شدند و با توجه به استمرار این شرایط و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا پایان سال، کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز تا پایان سال تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان، فرصت مناسبی برای ضدعفونی این مراکز فرهنگی فراهم کرده است، اضافه کرد: در همین راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی کردن کتابخانه‌های استان در حال انجام است.

نیکبخش با اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی کردن کتابخانه‌ها در همه مراکز به‌ویژه کتابخانه‌های روستایی نیز در حال انجام است، اضافه کرد: گاه در برخی مراکز روستایی نکات بهداشتی در ارتباط با کرونا نیز آموزش داده می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت کل استان، در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، اضافه کرد: این میزان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۹۷ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی واقع است.

نیکبخش با اشاره به اینکه به لحاظ تشویق مردم استان زنجان برای امر کتابخوانی از سیاست‌های تشویقی استفاده شده است، اضافه کرد: امکان استفاده از اینترنت و وای فای رایگان، کتابخانه سیار و یک باب کتابخانه ویژه نابینایان، ایجاد نخستین کتابخانه دیجیتال گویا، راه‌اندازی ایستگاه پیک مهر در مکان‌های مختلف از جمله ترمینال‌ها و بیمارستان‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب‌های به امانت رفته، اجرای طرح عضویت رایگان در مناسبت‌های مختلف نیز از دیگر تسهیلاتی است که در استان به کتابخوانان ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها