چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
هر زمان که ویروس کرونا مهار شد نمایشگاه کتاب برگزار شود/ آبان‌ماه  مناسب نیست

پرویز حبیب‌بیگی گفت: هر زمان که ویروس کرونا مهار و کنترل شد و حتی یک مورد دیگر هم وجود نداشت؛ آن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، در هر زمانی که باشد، بلامانع است.

پرویز حبیب‌بیگی، مدیرمسئول انتشارات فصل پنجم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب عنوان کرد: حفظ سلامت جامعه اولویت است؛ یعنی زمانی که وضعیت سلامت جامعه به حالت عادی برگشت، ویروس کرونا مهار و کنترل شد و حتی یک مورد دیگر هم وجود نداشت؛ برگزاری نمایشگاه کتاب، در هر زمان بلامانع است.

وی ضمن نامناسب خواندن برگزاری نمایشگاه کتاب در آبان‌ماه، گفت: دوستانی که آبان‌ماه را برای برگزاری نمایشگاه پیشنهاد داده‌اند، آیا به این فکر کردند، اگر نمایشگاه در این زمان برگزار شود، فاصله تا نمایشگاه بعدی حدود 6‌ماه است.

بیگی ادامه داد: اصلاً درست نیست، دو نمایشگاه بین‌المللی در یک فاصله 6‌ماهه برگزار شود؛ علاوه‌براین فاصله 6 یا هفت ماهه بین دو نمایشگاه، عطش خرید از نمایشگاه برای مخاطب را ایجاد نمی‌کند.

مدیرمسئول انتشارات فصل پنجم بیان کرد: درصورت برگزاری نمایشگاه در آبان‌ماه و کم‌شدن فاصله بین دو دوره این رویداد، ناشران از فرصت کافی برای تولید کتاب برخوردار نخواهند شد؛ بنابراین علاوه‌بر کاهش میل مخاطب به خرید از نمایشگاه، مشکل  میزان تولید ناشران نیز وجود دارد.   
   
بیگی افزود: امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از نظر  نیروی انسانی توان مدیریت و برنامه‌ریزی دو دوره نمایشگاه در عرضه 6 ماه را ندارد؛ بنابراین در جریان تصمیم‌گیری همه مولفه‌ها باید در نظر گرفته شود.

وی درباره تاریخ پیشنهادی خود برای برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وسوم گفت: در‌صورت سرکوب شدن ویروس کرونا، بهترین تاریخ برگزاری نمایشگاه بعد از ماه مبارک رمضان و یا اواخر خرداد‌ماه تا اوایل تیرماه است؛ چراکه مصلا میزبان و امکانات رفاهی ازنظر تهویه هم مناسب است. مشکلی در برگزاری نمایشگاه در خردادماه وجود ندارد و باید توجه داشته باشیم در آبان‌ماه هم مسائل مختلف از‌جمله مساله مدارس وجود دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حافظ ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    ایشان بدین نکته توجه نکرده اند که حتی اگر داخل سالن های نمایشگاه کتاب به خاطر برخورداری از دستگاه های برودتی، خنک یا قابل تحمل باشد، در محوطه نمایشگاه که مملو از جمعیت است با گرمای خرداد و تیر چه کار باید کرد! دیگر آنکه خرداد و تیر، فصل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه هاست و حواس دانشجویان نیز متوجه امتحانات است و دیگر نمی توانند حس و حال کافی برای بازدید از نمایشگاه کتاب و وقت گذاشتن برای آن داشته باشند. مساله مهم دیگر این است که می توان این تاریخ تشکیل نمایشگاه کتاب در آبان ماه را دائمی کرد تا فاصله سالانه نمایشگاه کتاب با یکدیگر حفظ شود. نمی دانم چه اصرار غیر عقلانی و بی منطقی است که حتما و الزاما باید نمایشگا کتاب در فصول نسبتا گرم و گرم سال برگزار شود!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها