پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کرونا محفل شعر «مهروماه» قم را تعطیل نکرد

محفل شعر «مهروماه» که چهارشنبه اول هر ماه از سوی حوزه هنری به صورت حضوری در قم برگزار می شود، این ماه به خاطر شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

محمد غفاری معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در رابطه با محفل ادبی «مهروماه» در استان قم گفت: چهارشنبه اول هر ماه حوزه هنری قم در قالب محفل ادبی شعر «مهروماه» میزبان شاعران شهر قم است تا در یک دورهمی ادبی، شاعران جوان قم از حال یکدیگر با خبر باشند و برای هم شعرهای تازه‌شان را بخوانند.
 
معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان قم اضافه کرد: این روزها که سایه کرونا در شهر گسترده شده است، مثل بسیاری از برنامه‌های دیگر محفل شعر «مهروماه» اسفندماه هم به دلیل شیوع کرونا به صورت حضوری تعطیل شد و امکان برگزاری آن نبود، اما با اعلام فراخوان مجازی از شاعران خواسته شد تا اشعارشان را به صورت ویدئو یا صوت برای اشتراک‌گذاری در فضای مجازی ارسال کنند.
 
وی تصریح کرد: این اتفاق با استقبال شاعران قم همراه شد و بسیاری از شاعران آثار خود را برای انتشار در فضای مجازی و برگزاری محفل شعر «مهروماه»  به صورت مجازی ارسال کردند.
 
غفاری به اسامی شاعران اشاره کرد و گفت: علی اصغر شیری، اعظم سعادتمند، علیرضا صبوری سرشت، محمدمتین کریمی، مجید حیدری، حسن خسروی وقار، محمدجواد الهی پور، محمد میرزایی بازرگانی، رقیه ندیری، زهرا سادات هاشمی، ترانه جامه بزرگی، فرهاد موحدی، نورا سادات نمایی، عباس صفری، احمدجواد نوآبادی و سید محمدعلی علوی شاعرانی بودند که در محفل شعر «مهروماه» مجازی شرکت کردند و فایل شعرخوانی‌شان را به اشتراک گذاشتند.
 
این شاعر آیینی ادامه داد: همچنین فیلم یکی از شعرخوانی‌های سیدحمید رضا برقعی نیز در کانال بارگذاری شد و محمد شکری فرد از تبریز و هانیه محمودی از اصفهان، مهمانان غیر قمی محفل مجازی شعر «مهروماه» بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها