سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب انتخاب هوشمندانه‌ای بود

محمد عزیزی با اشاره به تغییر زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به پس از ماه رمضان گفت: این تغییر زمانی می‌تواند مردم را از لحاظ روحی و روانی برای نمایشگاه آماده کند.

محمد عزیزی، مدیر مسئول نشر «روزگار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به تغییر زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پی شیوع ویروس کرونا در ایران بیان کرد: تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پس از ماه رمضان، انتخاب هوشمندانه و دقیقی بود. به‌عنوان ناشری که در این رویداد سرمایه‌گذاری کرده‌ام؛ موافق آن هستم. این زمان، بهترین تاریخ برای برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از لحاظ اقتصادی و روانی برای حضور مردم است.

وی افزود: این انتخاب از دو جنبه مناسب و دارای اهمیت است؛ مورد نخست اینکه اسفند و فروردین، ماه‌های پرهزینه‌ای برای مردم‌اند و برگزاری نمایشگاه کتاب پس از عید نوروز زمانی که مردم دیگر پولی ندارند، انتخاب درستی نیست.

مدیر مسئول نشر «روزگار» عنوان کرد: مورد دوم این است که برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پس از تعطیلات عید نوروز، خستگی مردم را دوچندان می‌کند و موجب می‌شود از نمایشگاه کتاب تهران استقبال نکنند.

به گفته عزیزی، انتخاب زمان نمایشگاه کتاب تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایط عادی زمانی که کرونایی هم در جامعه وجود ندارد، باید به آن توجه شود؛ چراکه فروردین ماه وقت مناسبی از لحاظ اقتصادی برای خرید کتاب نیست.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: این تغییر زمان می‌تواند مردم را از لحاظ روحی و روانی برای نمایشگاه آماده کند؛ چراکه ترس از شیوع این ویروس در جان مردم نشسته است و باید برای آرامش مردم، چند هفته‌ای زمان بگذرد.

مدیر مسئول نشر «روزگار» ادامه داد: امیدواریم که تا چند هفته دیگر کرونا ریشه‌کن شود و مردم به آرامش برسند تا با خیالی آسوده در این رویداد بین‌‌المللی شرکت کنند.

به گفته عزیزی، اگر زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تغییر پیدا نمی‌کرد، مردم و اهالی کتاب از آن استقبال نمی‌کردند و یا با انتقال ویروس کرونا در نمایشگاه کتاب مواجه می‌شدیم؛ چراکه نمایشگاه کتاب تهران، میزبان جمعیت گسترده‌ای‌ از مردم است و بازدیدکنندگان مدام برای خرید کتاب و دیدار با نویسندگان و ناشران در مراوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها