دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
جان مردم مهم‌تر از نمایشگاه کتاب است

محمدعلی جعفریه معتقد است تا زمانی که مشکل این ویروس حل نشود و جامعه به سلامت نرسد، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباید برگزار شود و زمان برگزاری آن به تعویق بیفتد.

محمدعلی جعفریه، مدیرمسئول انتشارات ثالث در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب در این شرایط را نامناسب خواند و گفت: بهترین تصمیم در این شرایط این است که زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه تا وقتی که جامعه به لحاظ سلامت امن شود، عقب بیفتد و وقتی جامعه کاملا امن شد، نمایشگاه را برگزار کنیم.
 
جعفریه ضمن بیان اینکه سلامتی مردم از همه چیز بالاتر است، عنوان کرد: الان مهم‌ترین مسأله جان و سلامتی مردم است و هر برنامه‌ریزی که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، به‌عنوان نهاد برگزارکننده نمایشگاه، من ناشر و هر نهاد ذی‌ربط دیگری کرده باشد، در درجه دوم اهمیت است؛ چراکه الان شرایط ویژه‌ای به‌وجود آمده و باید بگذاریم شرایط عادی و مشکلات موجود حل شود.
 
مدیرمسئول انتشارات ثالث در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه در چنین شرایطی، شوخی نیست؛ چراکه حدود 4 تا 5 میلیون جمعیت در آن شرکت و از آن بازدید می‌کنند. این جمعیت باید سالم بمانند و حتی اگر یک نفر هم بیمار باشد، کل جمعیت بازدیدکنندگان و به‌تبع آن کل جامعه به کرونا مبتلا خواهد شد.

جعفریه با تاکید بر به تعویق‌افتادن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وسوم؛ اظهار کرد: تا زمانی که مشکل این ویروس حل نشود و جامعه به سلامت نرسد، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباید برگزار شود و زمان برگزاری آن به تعویق بیفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها