دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
لغو سفر هیات ترکیه‌ای به‌ معنی لغو حضورشان به‌عنوان میهمان ویژه نیست

قادر آشنا، از پیگیری برنامه‌ها از طریق سفارت و رایزنی ترکیه با وجود لغو سفر هیات ترکیه خبر داد و گفت: در برگزاری نمایشگاه کتاب اول تابع نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

قادر آشنا، قائم مقام سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اعلام خبر لغو سفر هیات ترکیه، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب به ایران بیان کرد: با توجه به شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا در ایران سفر هیات ترکیه با مشکل رو‌به‌رو شد. با سفارتخانه و همچنین رایزنی فرهنگی ترکیه در حال پیگیری برنامه‌ها هستیم. لغو این سفر به معنای تعویق برگزاری جلسه امضا تفاهم‌نامه است؛ نه لغو قطعی حضور این کشور به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه سی‌وسوم.  
 
وی با اشاره به تصمیم‌گیری درباره تعویق و یا لغو برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزود: موضوع تعویق زمان نمایشگاه در حال بررسی است و تا آخر هفته و یا اوایل هفته آینده به‌طور قطعی مشخص خواهد شد.
 
آشنا درباره دیدگاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره برگزاری و یا تعویق این رویداد افزود: برای این موضوع نظر مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ خواهد شد. با وزیر و همچنین شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران گفت‌‌و‌گو شده و نشست‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب، یک رویداد چند وجهی است و علاوه‌بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، ناشران، مجموعه مصلا و مهمانان خارجی در آن دخیل‌اند، تلاش می‌کنیم به جمع‌بندی معقول و منطقی برسیم.
 
قائم‌مقام سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه در قبال مشکل شیوع ویروس کرونا احساس مسئولیت می‌کنند اما درباره تعویق و یا برگزاری نمایشگاه کتاب اول تابع نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستیم.

آشنا افزود: با توجه به‌اینکه رئیس‌جمهوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را مسئول رسیدگی به مشکل شیوع ویروس کرونا کرده، علی‌القاعده باید با این مجموعه همکاری داشته باشیم. اگر نظر آن‌ها سریع اعلام شود، اعمال می‌کنیم و اگر از موسسه نظر کارشناسی درخواست شود، حتما ارائه خواهیم کرد.
 
وی تاکید کرد: با رعایت همه ملاحظات، تکلیف سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هفته آینده مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها