دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان قم در پی تاکیدات وزارت بهداشت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای شیوع ویروس کرونا، گفت: در عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی اقدام کردیم.

حجت‌الاسلام امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و درواقع باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهرها هستند، به فراوانی مخاطبانِ این مکان‌های عمومی اشاره کرد و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی اعضای این کتابخانه‌ها و کتابداران آنها، در عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی اقدام کرد.
 
جباری اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی همه روزه میزبان هزاران نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان با ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان است و از این رو برای حفظ سلامت همشهریان عزیز تصمیم گرفته شد این فعالیت‌ها در فضایی که توأم با سلامتی و آرامش و نشاط باشد، اجرا شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: از آغاز شیوع این ویروس، اطلاع رسانی توسط پوسترهای بهداشتی هلال احمر در فضای مجازی برای کتاب‌داران و اعضای کتابخانه‌های عمومی انجام شد. به‌منظور حفظ آرامش و جلوگیری از شایعات و دریافت اخبار سریع، اطلاعیه‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی قم و دستورالعمل‌ها در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی، در گروه‌های ویژه کتابداران و اعضای کتابخانه قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم حفظ بهداشت محیطی، نظافت و ضدعفونی کتابخانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و این امور را جزو برنامه‌های ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها