یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
انتشار کتابی درباره کرونا در روزهای آتی

فرهاد تیمورزاده گفت: در پایان سال جاری کتابی درباره ویروس کرونا منتشر خواهیم کرد. در این اثر هر نوع مطالب مربوط ویروس‌شناسی و باکتریایی در کتاب‌های باکترولوژی وجود داشته مطرح شده است.

فرهاد تیمورزاده، مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خبر از انتشار کتابی درباره ویروس کرونا داد و گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا یک ویروس جهش‌یافته از خانواده ویروس‌های نوع بیماری‌های عفونی است، هنوز برای جامعه پزشکی هم سوالات زیادی درباره آن وجود دارد.
 
وی افرود: با توجه به نیازهای اطلاعاتی که این‌روزها برای عموم به وجود آمده است، تا پایان سال جاری کتابی حاوی جدیدترین و قطعی‌ترین اطلاعات درباره این ویروس منتشر خواهد شد.
 
تیمورزاده گفت: مطالب زیادی برای دسترسی راحت‌تر و همه‌جانبه مردم در این کتاب درج شده است که درباره ماهیت ویروس کرونا است. در این اثر هر نوع مطالب مربوط ویروس‌شناسی و باکتریایی در کتاب‌های باکترولوژی وجود داشته، مطرح شده است. در حقیقت این اثر یک شناخت کلی و راه‌های اساسی پیشگیری‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهد. همچنین در صورت ابتلا مطالبی هم درباره راه‌های تشخیص و درمانی گفته شده است.
 
این ناشر کتاب‌های پزشکی تاکید کرد: کرونا نوعی ویروس پیچیده‌ای است که دارای جهش‌های ژنی شده به همین دلیل هنوز امکان ساخت واکسن آن به وجود نیامده است. در واقع ویروس‌‌هایی مانند سارس به نوعی اجداد ویروس کرونا است؛ اما ویژگی که این ویروس دارد این است که به صورت مداوم درحال تغییر و جهش ژنی است. به همین دلیل این کار را هم برای درمان و هم برای پیشگیری سخت می‌کند. دسترسی به جدیدترین اطلاعات که مورد تایید پزشکان هم هست می‌تواند بینش عموم مردم را در این‌ مورد تا حد زیادی تحکیم بخشد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مراد ایرانی ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    البته اگر نیت ایشان ماهی گرفتن از آب گل آلود نباشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها