یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
اولین جشنواره «کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه شریف» متوقف شد

دبیر اولین جشنواره«کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه شریف» با اشاره به لغو این رویداد فرهنگی در پی شیوع کرونا گفت: برگزاری این رویداد متوقف و به مهرماه سال 1399 موکول شد.

لادن سلطان‌پناه، دبیر اولین جشنواره «کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه شریف» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به لغو این جشنواره در پی شیوع کرونا و تنها پس از یک روز برگزاری، بیان کرد: این جشنواره روز شنبه سوم اسفندماه آغاز شد اما متاسفانه در پی ایجاد بحران شیوع کرونا در ایران، کلیه دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و دانشگاه شریف هم از این جریان مستثنی نیست.

وی افزود: برگزاری جشنواره، خواست دانشجویان، استادان و البته کارکنان دانشگاه بود که با اهداف مدنظر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

سلطان پناه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع گسترده کرونا در دانشگاه و ابتلای دانشجویان به این ویروس، تصمیم به لغو این رویداد گرفتیم.

سلطان‌پناه با اشاره به اهداف اولین جشنواره «کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه شریف» گفت: توسعه فرهنگی، ارتقاء فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، ارتقاء مطالعات فرهنگی، توسعه کتاب‌خوانی در حوزه مطالعات انسانی، ایجاد وجد و نشاط فرهنگی و ارتباط خواننده با ناشر و یا نویسنده از جمله اهداف ما در این رویداد بود که با شیوع کرونا نیم‌کاره ماند.

دبیر اولین جشنواره «کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه شریف» عنوان کرد: حدود 4 ماه برای دعوت از ناشران برتر، جانمایی آن‌ها، طراحی، تدارکات و سیاست‌گذاری این جشنواره برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: روزهای خوبی را با برگزاری این جشنواره پیش‌بینی کرده‌بودیم و در تلاش بودیم تا برنامه‌هایی چون میزگرد تخصصی با حضور استادان در بررسی موضوعات مختلف برگزار کنیم که به‌سرانجام نرسید.

دبیر اولین جشنواره«کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه شریف» با بیان اینکه لغو این رویداد رنج‌آور و غم‌انگیز بود، گفت: از برگزاری این رویداد اهدافی داشتیم که کنسل شدنش بسیار تلخ بود. البته اتفاق دردناک‌تر از این موضوع، شیوع گسترده کرونا در جامعه است که اگر گسترش پیدا کند، تمام بخش‌های جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تعویق این جشنواره به زمان دیگر عنوان کرد: این برنامه را به مهرماه سال 1399 و برای ورودی‌های جدید دانشگاه صنعتی شریف به‌تعویق خواهیم انداخت.

سلطان‌پناه بیان کرد: نخستین روز از این رویداد با استقبال خوبی از جانب دانشجویان و استادان مواجه شد؛ اما پس از گسترش این ویروس تصمیم گرفته‌شد تا تمامی کارهای فرهنگی و دانشجویی تا پایان سال جاری در دانشگاه‌ها کنسل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها