یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تا اطلاع ثانوی تعطیل است

بنا بر اعلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، با هدف پیشگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا و ویروس کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان‌ سمنان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

حسین شاکری در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا، کتابخانه‌های عمومی استان‌هایی که مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی در آنها تعطیل اعلام شده است، تا اطلاع ثانوی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح تعطیل است. 
 
وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون در پی شیوع بیماری کرونا و با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این بیماری و با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده توسط ستاد مدیریت بحران استان سمنان، مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی تعطیل اعلام شده است.
 
حسین شاکری تصریح کرد: استان سمنان دارای 53 باب کتابخانه نهادی، 17 کتابخانه مشارکتی، و 1 کتابخانه مستقل است که با توجه به آخرین آمار امانت کتاب که متعلق به دی ماه سال جاری است 71028 جلد کتاب امانت در اختیار اعضا قرار گرفته بود.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سمنان ضمن بیان اینکه 60 هزار و 157 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، یادآور شد: یک میلیون و 103 هزار و 754 جلد کتاب آمار کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها