چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
اطلاعات ناشران و کتاب‌فروشی‌ها در نقشه تهران بارگذاری می‌شود

علی اعطا از تلاش برای نصب تابلوهای معرفی کاربری کتاب‌فروشی‌ها تا پایان فروردین و بارگذاری لایه ویژه ناشران و کتاب‌فروشی‌ها در نرم‌افزار نقشه تهران و نرم‌افزار کاربردی «رایا» خبر داد.

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره طرح جانمایی تابلوهای راهنمای کتابفروشی‌ها عنوان کرد: طرح الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها در مناطق ٢٢گانه شهر تهران، به استناد برنامه پنج‌ساله سوم و با توجه به اهمیت شکل‌گیری خوشه‌ها، راسته‌‌ها و پاتوق‌های فرهنگی تنظیم شده است.
 
وی افزود: براساس این طرح، شهرداری تهران (سازمان زیباسازی شهرداری تهران) موظف می‌شود ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، نسبت به ایجاد و بارگذاری لایه ویژه ناشران و کتاب‌فروشی‌ها در نرم‌افزار نقشه تهران و نرم‌افزار کاربردی «رایا»، با قابلیت مسیریابی اقدام کند.
 
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه ضمن بیان اینکه اکثر انتشاراتی‌ها و کتاب‌فروشی‌ها به عنوان پاتوق در محلات فعالیت ندارند، اضافه‌کرد: انتشارات و کتاب‌فروشی‌ها بیشتر در معابر اصلی شهر مستقر هستند و هویت تجاری دارند؛ اما جهت تقویت هویت محلات، حمایت از کتابخانه‌ها و شهرکتاب‌ها و طرح‌هایی مثل «کتابخانه همسایگی» پیشنهاد شده است.
 
اعطا در واکنش به نقدی که برخی از کتاب‌فروش‌ها نسبت به اینکه روی تابلوهای راهنمای کتابفروشی‌ها، فقط کلمه «کتاب‌فروشی» درج شده و اسامی خاص فروشگاه‌های کتاب درج نشده‌است، اظهار کرد: به‌طورکلی افزایش تابلوهای راهنمای اماکن، باعث سردرگمی رانندگان، کاهش رویت تابلوهای انتظامی و راهنمایی و پایین آمدن ایمنی ترافیک معابر شهری می‌شود که خلاف منافع عمومی شهروندان است.
 
او ادامه داد: همچنین سازمان زیباسازی شهرداری تهران عمدتا مجوز نصب تابلو در معابر را برای کاربری‌های مشمولی که در حاشیه معابر اصلی قرار ندارند، صادر می‌کند؛ درحالی‌که عمده کتاب‌فروشی‌ها و علی‌الخصوص راسته‌هایی که در مصوبه شورا به آن‌ها اشاره شده، کاملا در مجاورت معابر اصلی شهر قرار دارند و نصب تابلوی معرف کاربری، برای آن‌ها کفایت می‌کند.
 
سخنگوی شورای شهر تهران درباره زمان اجرایی شدن طرح جانمایی و نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها هم گفت: در حال حاضر یک فوریت این طرح به تصویب رسیده است و پس از بررسی در کمیسیون اصلی-کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران- برای تصویب، در صحن شورا به رای گذاشته می‌شود.
 
وی اضافه کرد: براساس تبصره ٢ طرح  مذکور، شهرداری تهران موظف‌شده گزارش حُسن اجرای مصوبه الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها در مناطق ٢٢‌گانه شهر تهران را، تا پایان فروردین ماه ١٣٩٩ به شورا ارائه کند. امیدواریم با تصویب طرح در شورا، شهرداری تهران تهران هرچه زودتر نسبت به اجرای آن اقدام کند و در پایان فروردین ماه سال آینده شاهد نصب تابلوهای معرفی کاربری کتاب‌فروشی‌ها در سطح شهر باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها