سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
مدیرمسئول انتشارات و کتابفروشی سحر درگذشت

محمدتقی عرفان‌پور از درگذشت ناصر غلامی، مدیر انتشارات و کتابفروشی سحر براثر بیماری خبر داد.

محمدتقی عرفان‌پور، مدیر نشر «علوم دانشگاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به درگذشت ناصر غلامی، مدیر انتشارات و کتابفروشی «سحر» گفت: غلامی سه روز قبل در اثر بیماری در بیمارستان درگذشت و صبح امروز (30 بهمن‌ماه) مراسم تدفین و خاکسپاری او انجام شد.

عرفان‌پور که سابقه دوستی طولانی با مرحوم غلامی دارد، درباره سابقه فعالیت این ناشر و کتابفروش گفت: غلامی سال‌ها کتابفروشی سحر را در خیابان انقلاب، کنار انتشارات روزبهان اداره می‌کرد، البته دو‌سه سال بود که به‌دلیل رکود بازار کتاب، این کتاب‌فروشی هم تعطیل و به کافه تبدیل شد.
 
وی افزود: غلامی بیشتر با به‌عنوان کتابفروش شناخته می‌شد و در حوزه نشر نیز با نام انتشارات سحر، فعالیت داشت.
 
مدیر نشر علوم دانشگاهی ضمن بیان اینکه غلامی از همکاران خوب ما و فرد بی‌حاشیه‌ای بود، اضافه کرد: ایشان در فعالیت‌های صنفی مشارکت زیادی داشت؛ مثلا مدت‌ها در شرکت  «تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» فعالیت می‌کرد؛ پس از آن مدتی در شرکت پخش و توسعه «افراپکا» در خیابان فلسطین، بازرس بود؛ علاوه‌براین مدتی هم با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همکاری داشت.
 
عرفان‌پور درباره زمان برگزاری مراسم ختم مرحوم غلامی هم گفت: مراسم ختم مرحوم غلامی جمعه‌(۲ اسفندماه) از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در «باغ سعادت» واقع در سعادت‌آباد، حدفاصل بلوار قیصر امین‌پور(شهرداری) و میدان کاج، خیابان صراف‌های شمالی، نبش کوچه ۱۷ غربی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها