دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
«حلقه فرهیختگی» در یک کانون فرهنگی و هنری در ارومیه

مدیر کانون فرهنیگ و هنری محدثه ارومیه گفت: نشست‌های «حلقه فرهیختگی» در کتابخانه استاد شهریار کانون فرهنگی و هنری محدثه ارومیه هر ماه برگزار می‌شود.

لیلا عباسلویی چورسی، مدیر کانون فرهنگی و هنری محدثه ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حلقه فرهیختگی در کتابخانه استاد شهریار کانون فرهنگی و هنری محدثه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای چنقرالوی پل ارومیه هر ماه با مطالعه و مباحثه کتاب‌های موجود موضوعی در کتابخانه برگزار می‌شود.

وی افزود: به گفته اكثر جامعه‌شناسان، اقوام و مللی كه با مطالعه مانوس بوده و كتاب و كتابخوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به‌جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل كنند.

عباسلویی گفت: در این راستا برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است كه منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی‌فرهنگی بیگانه شد، و به حفظ فرهنگ خودی می‌انجامد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری محدثه ارومیه با بیان اینکه یكی از مهمترین راهبردها در یك برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ كتابخوانی و مطالعه است، عنوان کرد: رهبر انقلاب در این باره می‌فرمایند «این باید یک سیره و سنت در بین مردم ما بشود كه كتاب بخوانند و به بچه‌هایشان یاد بدهند»؛ به‌همین دلیل کانون فرهنگی هنری محدثه روستای چنقرالوی پل به برگزاری کارگروه کتابخوانی و گروه علمی پژوهشی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌پردازد.

وی برگزاری جلسات فرهیختگی، شنبه‌ها با کتاب و مسابقات کتاب و کتابخوانی، داستان‌نویسی و نقاشی را برای رده سنی کودکان و نوجوانان و جوانان کانون در مکان کتابخانه استاد شهریار چنقرالوی پل را از جمله فعالیت‌ها عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری محدثه ارومیه عنوان کرد: کتابخانه استاد شهریار که جنب مسجد واقع شده دارای 12 هزار و 831 جلد کتاب و 600 نفر عضو فعال دارد و مساحت کتابخانه 365 مترمکعب بوده که ظرفیت سالن مطالعه نیز 20 الی 50 نفر است.

عباسلویی بیان كرد: در نظام آموزشی فعلی دانش آموزان كمتر از مسائل پرورشی بهره ‌مند می‌شوند و بیشتر اوقات آنان صرف محفوظات تئوری می‌شود كه بسیاری از آن محتواها در هیچ برهه‌ای از زندگی كارایی ندارد و تنها وقت و عمر آنان را تلف می‌كند.

وی در پایان سخنان خود افزود: در جلسات کتابخوانی میانگین 27 نفر حضور داشته ولی در مراسمات خاص 350 الی 400 نفر نیز بوده که در این جلسات توسط اساتید و سخنرانان کتاب نیز معرفی می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها