شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
25 درصد منابع اهدایی به کتابخانه‌های زنجان قابل استفاده نبود و خمیر شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان از اهدای 353 هزار کتاب به کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و گفت: 25 درصد از این کتاب‌های اهدایی، قابل استفاده نبوده و خمیر شده است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی استان است و در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از فعالیت 96 کتابخانه عمومی در استان خبر داد و گفت: 83 هزار نفر از شهروندان استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این رفم 8.5 درصد از جمعیت استان را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای مطالعه‌ای استان 3.29 درصد است، اضافه کرد: البته یکی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان افزایش این فضاست که در همین راستا تا پایان سال 4 کتابخانه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

نیکبخش در ادامه به مشارکت مردم در بحث مطالعه و افزایش کتاب‌های کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: امسال تعداد کتاب‌هایی هم که به امانت داده شده است، با ۵.۷۷ درصد افزایش به ۵۶۸ هزار و ۳۵۳ جلد رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: البته طبق آمار 75 درصد از کتاب‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بقیه خمیر شده است.

وی در ادامه به ایجاد امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: همزمات با دهه فجر عضویت در کتابخانه‌های عمومی رایگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها