یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
تاسیس کتاب‌فروشی‌ در پردیس‌های حوزه‌ هنری ادامه دارد

قره‌داغی با اشاره به افتتاح فروشگاه‌های کتاب در پردیس‌های سینمایی حوزه هنری، هدف از این کار، افزایش دسترسی به کتاب‌ و ایجاد پاتوق فرهنگی در مراکز استان و شهرستان‌ها اعلام کرد.

حمید قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره افتتاح فروشگاه‌های کتاب در پردیس‌های سینمایی حوزه هنری گفت: حوزه هنری در این سال‌ها در بخش تولید محتوا، تالیف کتاب و انتشار آن در جامعه تلاش کرده و ماحصل کار مورد استقبال قرار گرفته‌است؛ اما مسأله‌ای که در بازار کتاب حس می‌شود، در دسترس نبودن کتاب‌ها برای مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسأله، تصمیم بر گسترده‌کردن شبکه توزیع کتاب‌ها گرفتیم تا کتاب‌ها در مراکز استان و شهرستان‌ها به‌راحتی در اختیار مردم قرار بگیرند. در این راستا، در کنار انتشارات حوزه هنری، شرکت پخشی هم تاسیس کردیم که سه سال می‌شود که درحال فعالیت است.

قره‌داغی با اشاره به اینکه سیاست حوزه هنری، توسعه فروشگاه‌های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی است، اظهار کرد: برای این هدف، چهار سال پیش نخستین شعبه فروشگاه کتاب را در سینما بهمن تهران افتتاح کردیم و با توجه به مشکلاتی که در مسیر وجود داشت، شعبه دوم فروشگاه‌های کتاب حوزه هنری را در سینما ساحل اصفهان به بهره‌برداری رساندیم.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر با بیان اینکه هدف ما تنها تاسیس کتاب‌فروشی نیست، خاطرنشان کرد: هدف ما تاسیس یک پاتوق فرهنگی است که فضای عرضه کتاب و سایر محصولات فرهنگی در آن فراهم باشد و گفت‌وگو میان نویسندگان و مخاطبان در آن شکل بگیرد.

وی افزود: امیدواریم که این مسأله ادامه‌دار باشد؛ کمااینکه شعبه بعدی فروشگاه کتاب حوزه هنری در پردیس هویزه مشهد دایر خواهد شد.

قره‌داغی عنوان کرد: حوزه هنری، سینماهای تحت اختیار خود را بازسازی کرده و به‌عنوان محل فرهنگی سالم در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

به گفته مدیرعامل انتشارات سوره مهر سیاست حوزه هنری این است که با بازسازی هر مجموعه سینمایی حوزه هنری، فروشگاه کتابی هم در این مجموعه افتتاح شود و در اختیار مردم آن شهر به‌عنوان پاتوق‌ فرهنگی و محلی برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انجام این پروژه، کار پر زحمت و هزینه‌بری است، بیان کرد: درحال حاضر نمی‌توان عدد و رقم دقیقی برای افتتاح فروشگاه‌های کتاب تعیین کرد؛ اما امید است در سال 1399 دو مجموعه در دو شهر دیگر که یکی از آن‌ها مشهد است، افتتاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها