دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
یک اغذیه‌فروشی تبدیل به کتابفروشی شد

مدیرمسئول انتشارات نگاه از افتتاح کتابفروشی جدید این نشر پس از 20 سال خبر داد و گفت: این فروشگاه در خیابان کریم‌خان تهران، قبلا اغذیه‌فروشی بوده اما توسط انتشارات خریداری و تبدیل به کتابفروشی شده است.

علیرضا رئیس‌دانایی، مدیرمسئول انتشارات نگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از افتتاح کتاب‌فروشی این نشر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فروشگاه، حدود 43 متر در خیابان کریمخان‌‌زند، حد فاصل خیابان ایرانشهر و خردمند واقع شده است. فعلا در حال انجام کارهای اولیه و طراحی دکور هستیم و امیدواریم تا 15 اسفند‌ماه فرآیند آماده‌سازی تکمیل شود و فروشگاه را افتتاح کنیم.
 
وی ادامه داد: این فروشگاه، قبلا اغذیه‌فروشی بود که خریداری شده و تبدیل به کتابفروشی می‌شود. فکر می‌کنم فعالیت این فروشگاه در آینده حداقل به اقتصاد نشر نگاه کمک کند. البته در این فروشگاه کتاب‌های دیگر ناشران را هم عرضه خواهیم کرد.
 
رئیس‌دانایی با بیان اینکه انتشارات نگاه قبلا هم صاحب کتابفروشی بوده، اظهار کرد: نشر نگاه حدود 20 سال پیش یک کتابفروشی در خیابان 12 فروردین؛ روبه‌روی دانشگاه تهران داشت که تعطیل شد. البته این راسته رفته‌رفته به بورس کتاب‌های کنکور و کمک‌درسی تبدیل شد که با جنس کار ما در نشر نگاه و کتاب‌هایمان متفاوت است.
 
مدیر موسسه انتشاراتی نگاه درباره اینکه چرا در شرایط فعلی بازار و روزگار تعطیلی کتابفروشی‌ها، تصمیم به تاسیس این فروشگاه گرفته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه ویترین کتاب در کشور اندک است،‌ تشخیص دادیم که برای عرضه کتاب‌هایمان، خودمان صاحب ویترین شویم.
 
وی در تشریح دلایل دیگر خود برای تاسیس کتاب‌فروشی، افزود: اکثر کتاب‌فروشی‌ها، تمایلی به فروش کتاب‌های چاپ قدیم ما که عمدتا قیمت پایینی هم دارند، نشان نمی‌دهند چراکه سهم آن‌ها از قیمت پشت‌جلد پایین است و ترجیح می‌دهند کتاب‌های جدید که قیمت بالاتری دارند را بفروشند. به‌همین خاطر بخشی از کتاب‌های نگاه به دست مخاطبان نمی‌رسد و این تصور برای برخی از مولفان ایجاد می‌شود که کتابش از سوی انتشارات به بازار عرضه نمی‌شود؛ اما با افتتاح فروشگاه، حتما همه کتاب‌های منتشر شده نشر نگاه، در بازار عرضه خواهد شد.
 
رئیس‌دانایی، همچنین از احتمال تاسیس شعبه‌های دیگر کتابفروشی نشر نگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: درصددیم در آینده فروشگاه‌های بیشتری داشته باشیم و امیدوارم چند شعبه دیگر در تهران و در شهرستان‌‌های مختلف افتتاح کنیم.
 
به گفته وی‌، افتتاح کتاب‌فروشی بزرگ در زاهدان با توجه به نیاز این منطقه به مرکز فرهنگی، از برنامه‌های پیش‌رو انتشارات نگاه است.
 
وی ادامه داد: حتی اگر انتشارات نگاه برای تاسیس کتاب‌فروشی بزرگ در زاهدان، سوبسید اختصاص بدهد، حاضریم با احتمال تحمل ضرر در این منطقه یک کتابفروش بزرگ تاسیس کنیم.
 
مدیر موسسه انتشارات نگاه همچنین درباره تاسیس کتابفروشی در مراکز تجاری که از چند سال گذشته رونق گرفته است، عنوان کرد: این کار، اقدام بسیار خوبی است. من حتی از چند سال قبل پیشنهاد داده بودم درصورتی پروانه پایان‌کار به این مراکز داده شود، که یک‌سری امکانات؛ ازجمله امکان فروش کتاب و تاسیس کتاب‌فروشی در آن وجود داشته باشد؛ البته انتشارات نگاه هنوز فکری دراین‌باره ندارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی حاتمی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    درود بر آقای رییس دانایی و سپاس از زحمات و تلاش های موثر ایشان در نشر نگاه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها