دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
اتحادیه چاپخانه‌داران بلاتکلیف مانده است

مدیر چاپخانه نور حکمت تاکید کرد: با گذشت حدود هشت ماه از برگزاری انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران تهران وزارت صنعت و اتاق اصناف هیچ یک عهده‌دار پاسخگوی وضعیت این انتخابات نیستند و صنف در این ماه‌ها بلاتکلیف مانده است.

حمید غفاری، مدیر چاپخانه نور حکمت و فعال صنفی چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با انتقاد از هشت ما بلاتکلیفی انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران تهران عنوان کرد: تیر ماه امسال بود که انتخابات اتحادیه برگزار شد اما از آن زمان تاکنون با شکایت جمعی از نامزدها درباره این انتخابات و آرا، سرنوشت این انتخابات بلاتکلیف مانده است. زمانی می‌گویند بعد از دو ماه مشکل حل می‌شود اما بلاتکلیف است و از وزارت صنعت و اتاق اصناف عهده‌دار پاسخگویی به این موضوع نیست.
 
وی افزود: ما اولین اتحادیه‌ای نیستیم که در آن انتخابات برگزار شده و وزارت صنعت و اتاق اصناف متولی بیش از ۱۰۰ اتحادیه است که وزارت صنعت مسئول برگزاری انتخابات برخی از آن‌ها است.
 
غفاری با اشاره به تداوم برگزاری انتخابات‌های صنفی مختلف، گفت: در این زمینه به‌دنبال اعتراض یکی از اعضا، همه صحت انتخابات زیر سوال رفته است و به‌نظرم این اتفاق، بی‌احترامی به کل صنف است.
 
وی یادآور شد: به‌صورت رسمی حدود 1000 چاپخانه در تهران مشغول فعالیت هستند که هر چاپخانه حداقل 10 نفر پرسنل دارد و همه این افراد ماه‌ها است که برای پیگیری کارهای خود دچار مشکل هستند.
 
غفاری با بیان اینکه وزارت صنعت و اتاق اصناف باید هرچه زودتر موضع خود را درباره وضعیت این انتخابات روشن و صریح بیان کند، گفت: چطور می‌شود کاندیدای انتخابات در یک بازه زمانی مدارک سوءپیشینه را بدهند و همه آن‌ها تایید شود و بعد از انتخابات رد شود. این مباحث از جمله موضوعاتی است که باید تکلیف آن از سوی وزارت صنعت و اتاق اصناف زودتر مشخص شود.
 
به گزارش ایبنا، انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران تهران یکشنبه ۱۶ تیر با مشارکت حدود ۴۳۸ نفر از اعضای اتحادیه برگزار شد. در این انتخابات پس از شمارش آرا و کنار گذاشتن 4 رأی باطله، هفت نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.

 در این انتخابات بابک عابدین با 221 رأی، احمد ابوالحسنی با 196 رأی، میریونس جعفری‌اصل 191 رأی، سیدحسن نجفی 152 رأی، سیدعطاالله حسینی با 146 رأی، احمدرضا اعتمادمظاهری با 144 رأی و سعید حاجیلو با 137 رای به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره برگزیده شدند. همچنین امیر شهلائی مقدم با  160 رأی به عنوان بازر اصلی و میرمجتبی هاشمی کرمانی با 119رأی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط