سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
اهدای 5569  جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان در 10 ماهه سال جاری

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از اهدای 5569 جلد کتاب در 10 ماهه سال جاری، از سوی دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای مردمی به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: این میزان اهدا کتاب رشد 40درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

محمد عبدالملکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، با اشاره به اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: اهدای کتاب در راستای ارتقای آگاهی و بصریت جامعه و توسعه فرهنگی، حرکتی ارزشمند و قابل توجه است و می‌تواند زمینه توسعه کشور را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی به منظور استفاده همگانی باید در جامعه توسعه یابد، عنوان کرد: در 10 ماهه اول امسال 5569 جلد کتاب توسط دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به رشد 40 درصدی اهدای کتاب در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: این کتاب‌ها بر اساس آخرین ویرایش و دارای موضوعات متنوع است که پس از ارسال و ثبت در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

عبدالملکی، با اشاره به اینکه بیشترین کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان بوده است، بیان کرد: کتاب‌های کاربردی و قابل استفاده در کتابخانه‌های عمومی بنا بر نیاز کتابخانه‌ها توزیع و بخشی را که فرسوده و یا بدون مخاطب و فاقد محتوا هستند وجین می‌شوند.

وی با اشاره به اهدای 530 نسخه کتاب توسط مخابرات منطقه کردستان در روزهای اخیر به کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: در یک اقدام ارزشمند فرهنگی، 530 نسخه کتاب با هدف ترویج فرهنگ وقف کتاب و استفاده بیشتر و مفید از کتاب‌ها توسط مخابرات منطقه کردستان به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآور شد: کتاب‌های اهدا شده در موضوعات مختلف ادبیات، تاریخ، جغرافیا و کتاب‌های علمی و مذهبی است.

عبدالملکی با بیان اینکه در حال حاضر 50 باب کتابخانه نهادی و 30 باب کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد، اضافه کرد: 50 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند که از این تعداد 6 هزار عضو در ۱۵ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان عضویت دارند.

وی همچنین تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان را بالغ بر ۸۰۰ هزار نسخه اعلام و ادامه داد: در حال حاضر به ازاء هر دو نفر یک کتاب در استان موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها