شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
ارومیه و میاندوآب در جمع 38 شهر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی طرح پایتخت کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از راهیابی دو شهر ارومیه و میاندوآب از این استان به جمع 38 شهر حاضر در مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره پایتخت کتاب ایران خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، در گفت‌وگو با با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این باره گفت: ارومیه و میاندوآب به عنوان شهرهای راه یافته از استان آذربایجان غربی به مرحله نیمه نهایی ششمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با یادآوری اینکه از ابتدای تیرماه با اعلام فراخوان آن از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب شروع به کار کرد، افزود: در این ۱۶۳ شهر آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده‌اند و در این دوره ۳۸ شهر به مرحله نیمه‌نهایی ششمین طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافتند.

خدایاری تصریح کرد: داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد و در مراسم اختتامیه که در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد، ششمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر خلاق در زمینه کتاب‌خوانی معرفی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: ارائه طرح‌های خلاقانه عملیاتی شده در بازه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت جزو شاخص‌هایی است که در این انتخاب درنظر گرفته می‌شود و سال گذشته شهرستان مهاباد به عنوان شهر خلاق انتخاب شده بود.

وی تصریح کرد: از میان شهرهای اعلام شده، یک شهر به‌عنوان ششمین پایتخت کتاب ایران و ۴ شهر دیگر نیز به‌عنوان شهر خلاق در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی انتخاب خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: امسال از شهرستان ارومیه ۹۰ طرح به ششمین دوره پایتخت کتاب ایران ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها