شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
فعالیت دوبخش تازه‌های کتاب و فروش آزاد در سالن ناشران خارجی

مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری این بخش در دو قسمت تازه‌های کتاب و فروش آزاد خبر داد و گفت: به‌دنبال اعمال تغییرات آئین‌نامه، ثبت‌نام این بخش اوایل هفته آینده از ۱۲ بهمن خواهد بود.

مهدی عمرانلو، مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های این بخش توضیح داد: در نمایشگاه سی‌ودوم تجربه برگزاری بخش خارجی در دو قسمت را داشتیم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد؛ اقدامی که امسال هم اجرایی می‌شود.
 
وی در این زمینه افزود: امسال نیز بخش تازه‌های کتاب با ارائه آثار سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ همراه خواهد بود و فروش آزاد نیز شامل کتاب‌های ۲۰۱۶ به پایین است.
 
عمرانلو با بیان اینکه در بخش فروش آزاد کتاب‌های ده سال اخیر اجازه عرضه خواهند داشت، تاکید کرد: با توجه به اختصاص یارانه به کتاب‌های تازه منتشر شده و جدید و مجزا بودن سیستم فروش کتاب‌های قدیمی و جدید ضروری است که کتاب‌های جدید و قدیمی در دو بخش جداگانه عرضه شوند.
 
به گفته مدیر کمیته ناشران خارجی، هدف اصلی اجرایی شدن این طرح ساماندهی بخش بین‌الملل است و اینکه مخاطب می‌تواند به‌راحتی کتاب‌های چاپ جدید را به آسانی خریداری کند و اگر نیاز به کتاب‌های قدیمی‌تر داشت، به‌سراغ فروش آزاد برود.
 
وی همچنین از تغیران نهایی سامانه ثبت‌نام انگلیسی و عربی خبر داد و گفت: با توجه به تغییراتی که قیمت اجاره‌ غرفه، زمان ثبت نام، زمان ارسال بار و ارسال مدارک گمرک و ویزا وجود دارد، سایت در حال به‌روزرسانی است.
 
عمرانلو یادآور شد: همکاران تلاش می‌کنند تغییرات را در سامانه اجرایی کنند تا هرچه زودتر ثبت‌نام‌ها آغاز شود و نزدیک‌ترین زمان اجرایی ثبت‌نام، بخش خارجی اوایل هفته آینده خواهد بود.
 
وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان و ناشران خارجی خبر داد و گفت: به‌زودی برای آشنایی همکاران ناشر از تغییرات مقررات جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا قبل یا حین ثبت‌نام اگر سوال یا مشکلی وجود داشت از طریق کارشناسان به این پرسش‌ها پاسخ داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها