شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
فرد کتابسوز دنبال جلب توجه است

فرهاد تیمور‌زاده، هدف فرد کتاب‌سوز را دیده شدن و جلب توجه می‌داند و می‌گوید: قاچاق کتاب و تکثیرغیر‌قانونی کتاب، آتش پنهان صنعت نشر است و باید پرسید چرا این مشکلات مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟!

فرهاد تیمور‌زاده، مدیر انتشارات تیمور‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اقدام یک فرد در به آتش کشیدن کتاب تخصصی «طب هاریسون» بیان کرد: این اقدام به قدری معمولی و پیش‌پا افتاده است که نباید تا این حد واکنش‌‌ها مختلف را می‌دیدم؛ چراکه این فرد مانند «آقای دوربینی» دنبال جلب توجه است می‌خواهد مدام دیده شود. فرد کتاب‌سوز حتی جسارت نداشته آخرین نسخه طب هاریسون را تهیه کند.    
             
وی با بیان این مطلب که ابتدا باید پرسید زمینه‌های ظهور و فعالیت این فرد چیست؟ افزود: اقدام این فرد در به آتش کشیدن کتاب «طب هاریسون» از سوی رسانه‌های بیگانه نیز انعکاس داشته است؛ البته می‌دانیم آن‌ها دلسوز سلامت ملت ایران نیستند، بلکه دلیل توجهشان به این موضوع عناد‌ورزی با جامعه روحانیت است.

به اعتقاد این پزشک، نهاد‌های مختلفی به این فرد برای سخنرانی میدان دادند و به‌اصطلاح در دیده شدن این فرد نقش داشتند، حالا باید پاسخگو باشند. وی دراین‌باره گفت: تصور می‌کنم این نهاد‌ها همچنان از افکار او در تقابل با داروی شیمیایی و طب مدرن حمایت می‌کنند.

تیمور‌زاده با تاکید بر توجه‌ به مشکلات صنعت نشر ادامه داد: اگر قرار است به مسائل حوزه کتاب حساسیت نشان دهیم، به‌نظرم باید به آتش پنهانی که صنعت نشر را گرفتار کرده توجه کنیم؛ نه مساله بی‌پایه کتاب‌سوزی فردی که هدفش فقط مطرح کردن خودش است. متاسفانه بسیاری به او در این جریان با باز‌نشر فیلم کتاب‌سوزی کمک کردند؛ همه در خدمت به این فرد برای رسیدن به هدفش کمک کردند که اشتباه بود.      
مدیر انتشارات تیمور‌زاده افزود: قاچاق کتاب و تکثیرغیر‌قانونی کتاب آتش پنهان صنعت نشر است و باید پرسید چرا این مشکلات مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟! در‌حالی‌که می‌دانیم برخی از افراد فعال در این حوزه چندان به آثار بد اقدام خود آشنا نیستند و حتی ممکن است به این کار تمایل نداشته باشند.

تیمور‌‌زاده در پاسخ به این پرسش که کتاب‌سوزی این فرد تلاش برای بد‌گمانی جامعه به طب مدرن نیست؟ گفت: خیر؛ بلکه حساسیت‌های بی‌جای همکاران من و بازنشر فیلم کتاب‌سوزی، این فرد را به اهدافش، یعنی ترویج بد‌بینی به طب مدرن، می‌رساند. سال‌هاست این فرد درباره این مباحث سخنرانی می‌کند. می‌پرسم در این سال‌ها چند نفر را جذب کرد؟ چند نفر موفق به درک استدلال‌های او شدند؟ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط