چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
بیابانکی: شعر سفارش جامعه به شاعر است

سعید بیابانکی، شاعر حوزه ادبیات آئینی و پایداری، گفت: شعر سفارش جامعه به شاعر است و در طول زمان بسته به شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... جامعه تغییر می‌کند.

سعید بیابانکی در حاشیه بازدید خود از چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، از بالندگی شعر خوزستان و وجود شاعران مطرح و پرآوازه در این استان گفت و تصریح کرد: از قیصر امین‌پور می‌توان به عنوان یکی از شاعران خوب در حوزه ادبیات پایداری نام برد و شعر او یکی از ناب‌ترین اشعار حوزه ادبیات پایداری است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر تصریح کرد: شعر سفارش جامعه به شاعر است و در طول زمان بسته به شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... جامعه تغییر می‌کند.

بیابانکی با بیان این که کشور در نقطه ای از نقشه جغرافیایی واقع شده که مورد طمع دشمنان است، عنوان کرد: شعر از دیرباز در روحیه مردم نقش داشته و از تمام هنرهای دیگر کارکرد و تاثیرگذاری بیشتری از خود به جای می‌گذارد.

این پژوهشگر و منتقد ادبی کشور اضافه کرد: مردم امروز کمتر به مطالعه و خواندن کتاب می‌پردازند، باید ابزارهای آشتی مردم با کتاب  فراهم شود و نمایشگاه کتاب هم یکی از این ابزارهاست که می‌تواند کارکرد مثبتی داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: ادبیات پایداری در کشور پس از هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت و این کودک پس از سال‌ها روز به روز بالنده شد و اکنون به شاخه مهمی در ادبیات ما تبدیل شده است.

یادآور می‌شود، از سعید بیابانکی بیش از ۱۱ کتاب چاپ شده است که ازجمله این آثار می‌توان به «رد پایی بر برف»، «نیمی از خورشید»، «نه ترنجی، نه اناری»، «نامه‌های کوفی»، «یلدا» و «هی شعر تر انگیزد» اشاره کرد.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه دائمی خوزستان دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها