سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
جزئیات یازدهمین سوگواره شعر فاطمی در شهرهای قم و تهران

یازدهمین سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا» از سوی حوزه هنری استان قم همزمان با ایام فاطمیه در شهرهای قم و تهران برگزار خواهد شد.

محمد غفاری، معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان قم و دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن اشاره به برگزاری یازدهمین سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا»، گفت: این سوگواره امسال به صورت ویژه در دو محفل قم و تهران برگزار خواهد شد.
 
غفاری هدف از برگزاری چنین محفل‌هایی را تعظیم شعائر و ترویج فرهنگ فاطمی ارزیابی کرد و گفت: از دیرباز به زبان‌های مختلف مفاهیمی در قالب شعر سروده شده است. به دلیل تأثیر فراوانی که این هنر در ترغیب افراد و ترویج فرهنگ و سیره معصومین دارد، هر سال با همکاری شاعران آیینی و علاقه مندان به اهل بیت این برنامه برگزار شده است.
 
وی اضافه کرد: امسال سوگواره شعر فاطمی در استان قم علاوه بر اجرای تلاوت حامد شاکرنژاد از قاریان بین‌المللی با شعرخوانی استاد ولی‌الله کلامی، جواد محمدزمانی، حسین رستمی، وحید قاسمی، میثم داودی، محمد غفاری، سیدحمیدرضا برقعی و با اجرای رسالت بوذری همراه خواهد بود.
 
غفاری به سخنران ویژه این برنامه در قم نیز اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی هم در این مراسم در بیان فضایل و مناقت حضرت زهرا (س) به سخنرانی خواهد پرداخت.
 
این شاعر آیینی کشور زمان برنامه قم را نیز اعلام کرد و افزود: یازدهمین سوگواره شعر فاطمی در قم پنجشنبه سوم بهمن، از ساعت ۱۸ در مرکز فقهی ائمه اطهار واقع در میدان معلم برگزار می‌شود.
 
وی همچنین از برگزاری این محفل در تهران نیز خبر داد و بیان کرد: دومین محفل از این سوگواره ادبی عصر دوشنبه در تالار وحدت تهران با حضور شعرا برگزار می‌شود.
 
دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر فاطمی افزود: در این مراسم هم شاعرانی ازجمله سیدعلی موسوی گرمارودی، سعید بیابانکی، محمود حبیبی‌کسبی، جواد محمدزمانی، سیدمحمدجواد شرافت، عباس شاهزیدی،  محمدجواد الهی‌پور، محمدمهدی خان‌محمدی و سیدحمید رضا برقعی به شعرخوانی خواهند پرداخت.
 
وی در پایان گفت: اجرای این برنامه که در تالار وحدت برگزار می‌شود، به عهده نجم‌الدین شریعتی است و پایان‌بخش آن نیز مرثیه‌خوانی توسط عبدالرضا هلالی و محمدحسن پویا‌نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها