دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
جلد پنجم مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» در راه است

شهرام شفیعی از انتشار جلد پنجم مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» و جلد دهم مجموعه «قصه‌های من و بچه‌هام» خبر داد و گفت: تا جایی که در مخاطب نسبت به این داستان‌ها کشش وجود داشته باشد به نوشتن ادامه می‌دهم.

شهرام شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثرش توضیح داد: جلد پنجم مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» را چندی پیش به انتشارات نیستان تحویل دادم که به‌زودی منتشر می‌شود. با انتشار این جلد تعداد داستان‌های این مجموعه به 20 قصه می‌رسد.

این نویسنده و منتقد ادبی افزود: تا به‌حال چهار جلد از این مجموعه کمیک استریپ با تصویرگری سام سلماسی از سوی انتشارات نیستان منتشر شده و هرجلد شامل چهار داستان طنزآمیز است که با محوریت پنج شخصیت‌ مشترک که هر یک با نام یکی از میوه‌ها شناخته می‌شوند، نوشته شده است. این شخصیت‌ها عبارتند از: آقای خرمالو، خانم اسفناج و پسرشان کنجد به همراه آقای گلابی و اسب قهوه‌ای کمرنگ.

وی همچنین به ادامه‌دار بودن مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» اشاره کرد و گفت: درحال حاظر مشغول نوشتن جلد ششم آن هستم و قصد دارم حداقل تا 20 جلد این مجموعه را ادامه دهم زیرا این مجموعه تاکید زیادی روی سرگرمی دارد و در جلسات و دیدارهایی که با بچه‌ها داشتم متوجه شدم که داستان‌های آن را دنبال می‌کنند. و تا زمانی که در جامعه مخاطب کشش لازم وجود داشته باشد من هم این مجموعه را ادامه می‌دهم.


 
وی افزود: اصولا علاقه زیادی به داستان‌های دنباله‌دار دارم و این ویژگی از دوره کودکی در من وجود داشته، در همان سن کودکی هم بچه‌ها را جمع می‌کردم و برای‌شان هر شب یک داستان ادامه‌دار می‌گفتم و گاهی این داستان‌ها تا چند ماه طول می‌کشید. و این ویژگی در نوشتنم هم بروز کرد.
 
شفیعی در ادامه به مجموعه «قصه‌های من و بچه‌هام» اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ «قصه‌های من و بچه‌هام» هم از آثاری است که مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفته و به زودی جلد 10 آن به همراه بازنشر 4 تا از جلدهای قبلی منتشر می‌شود. البته من تا جلد 15 این مجموعه را نوشته‌ام. و اگر بخواهم مقایسه‌ای بین این دو مجموعه داشته باشم باید بگویم که فضای حاکم بر «ماجراهای آقای خرمالو» آزادتر است.
 
 

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان افزود: ایده اولیه نوشتن مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» زمانی شکل گرفت که مشغول نوشتن مجموعه «قصه‌های من و بچه‌هام» بودم و برای زنگ تفریح ایده و طرح نوشتن مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» به ذهنم رسید. چون به دنبال فضای آزادتری برای نوشتن داستان بودم. درواقع «ماجراهای آقای خرمالو» زنگ تفریحی در زمان نوشتن مجموعه «قصه‌های من و بچه‌هام» است. «قصه‌های من و بچه‌هام» محتوا محور است و محدودیت‌هایی دارد که در مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» وجود ندارد و دستم در ارائه طنز و کمدی در داستان‌ بازتر است.
 
شفیعی میزان استقبال از دو مجموعه را شبیه هم ارزیابی کرد و گفت: البته مجموعه «قصه‌های من و بچه‌هام» پنج سال است که منتشر می‌شود همچنین پنج سال است که در مطبوعات کار می‌شود و طبیعتا بچه‌های بیشتری هم آن را می‌شناسند قطعا وقتی مجموعه «ماجراهای آقای خرمالو» هم به 10 جلد برسد بچه‌های بیشتری با آن آشنا می‌شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها