چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
انتخاب 17 اثر در دومین جشنواره ادبی صدای سکوت

دبیر جشنواره دومین دوره جشنواره «صدای سکوت» از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در دوم بهمن سال جاری خبر داد.

زهره عارفی، دبیر جشنواره دومین دوره داستان‌نویسی ناشنوایان «صدای سکوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم،  با اعلام اینکه آیین اختتامیه این جشنواره دوم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: در آستانه برگزاری دومین اختتامیه جشنواره صدای سکوت، با همکاری انتشارات شکل، دبیرخانه دائمی این جشنواره در مجتمع ناشران قم، مستقر شد.
 
به گفته دبیر جشنواره دومین دوره داستان‌نویسی ناشنوایان «صدای سکوت»، این برنامه چهارشنبه دوم بهمن ساعت 15 تا 17 در موسسه خانه کتاب در تهران برگزار خواهد شد.
 
عارفی به نحوه برگزاری جشنواره و بررسی آثار رسیده شده اشاره کرد و گفت: از حدود 100 اثری که به این دبیرخانه رسید، تعداد 70 اثر مشخصه‌های داستان کوتاه را داشتند که وارد مرحله داوری شدند. بعد از سه مرحله داوری، در نهایت 17 اثر برگزیده و به عنوان اثرهای برتر انتخاب شدند.
 
دبیر جشنواره دومین دوره داستان نویسی «صدای سکوت» یادآور شد: همکاری و پشتیبانی اداره‌کل بهزیستی استان قم برای برگزاری آیین اختتامیه و استقبال جشنواره از سوی سازمان بهزیستی کل کشور، حمایت معاونت توانبخشی کل آن سازمان و همکاری صمیمانه مدیرعامل خانه کتاب باعث شد امسال، علاوه بر برگزاری مراسم اختتامیه، بتوانیم چهار کارگاه آموزشی طی دو روز در خانه کتاب داشته باشیم.
 
وی افزود: علاوه بر ناشنوایان، در این کارگاه‌ها برخی از علاقمندان شنوا که عموماً داستان‌نویس یا کتابدار هستند و تمایل دارند در شهرهای خود به این عزیزان آموزش دهند، شرکت داشتند.
 
این مدرس داستان نویسی ناشنوایان یادآور شد: این جشنواره مسبوق به سابقه نبوده و همه عوامل و دست‌اندرکاران آن، تلاش می‌کنند تا از طریق داستان به رشد و ارتقای فرهنگی ناشنوایان سراسر کشور کمک کنند.
 
محقق پروژه «بهینه‌سازی آموزشی ناشنوایان از طریق داستان» ضمن تشکر از مدیر انتشارات شکل که کتاب دوم جشنواره و چاپ دوم مجموعه داستان «خش خش کفش‌های من» را با هزینه خود، برعهده گرفته است، بیان کرد: مجموعه داستان «اول کلمه بود» شامل 17 داستان از داستان‌نویسان ناشنوای سراسر ایران است و در روز اختتامیه از آن رونمایی خواهد شد. این انتشارات قول داده است تا زمانی که این جشنواره پابرجاست، از ناشنوایان و چاپ کتابشان حمایت کند.
 
دبیر جشنواره «صدای سکوت»، در پایان از رونمایی یک اپلیکیشن جدید با نام «کتاب‌های پرند» خبر داد و گفت: اپلیکیشن «کتاب‌های پرند» یک اپلیکیشن چندرسانه‌ای برای آموزش داستان‌نویسی به ناشنوایان است که مشابه آن وارد بازار نشر نشده است و امیدوارم با حمایت مسئولان ذی‌ربط، جای خود را در میان علاقمندان به داستان‌نویسی و داستان‌خوانی باز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها