چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مجموعه غزلیات پرویز امیرسرداری روانه بازار نشر شد

مدیر انتشارات نارنجستان و عضو هیئت علمی دانشگاه گنبدکاووس از انتشار دو عنوان کتاب از مجموعه اشعار پرویز امیرسردار، غزل‌سرای گرگانی خبر داد.

هدایت‌الله امینیان، مدیر انتشارات نارنجستان و عضو هیئت علمی دانشگاه گنبدکاووس که به همت او کتاب‌هایی چون «پرنس شاد» به‌قلم اسکار وایلد و ترجمه شایلین پرواز، مجموعه شعر «آنگاه‌ که یگانه می‌شوی» به‌قلم ثمین یگانه و داستان «سرزمین ارواح خبیث» به‌قلم نیلوفر قورچی روانه بازار نشر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، از انتشار دو کتاب با عناوین «هستی؛ غزلی برای تو» و «مستی؛ جامی برای تو» که به تازگی روانه بازار نشر کرده است توضیحاتی را مطرح کرد که در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد.

امینیان اظهار کرد: شعر از برجسته‌ترین هنرهای کلامی و کهن‌ترین گونه‌های ادبی است که با بهره‌مندی از تکنیک زیبای زبانی، عمیق‌ترین احساسات و اندیشه‌های انسانی را بیان می‌دارد.

وی ادامه داد: شعر حادثه‌ای خیال‌انگیز است که در زبان روی می‌دهد و شاعر با گره زدن عاطفه و تخیل، عملی ماجراجویانه در زبان انجام می‌دهد و شاید به‌جرئت بتوان غزل را از متعالی‌ترین گونه‌های شعر آهنگین دانست که قرن‌های متمادی، هر شاعری را به سوی خود و هر مخاطبی را به سوی شاعر غزل سرا جذب کرده است.

امینیان در ادامه گفت: «پرویز امیرسرداری» از غزلسرایان معاصر اهل شهرستان گرگان متولد سال 1343 است که توانسته با بهره مندی از واژگانی سنجیده، مجموعه غزلیات جوششی بسیار زیبایی را به کوششی چندساله بیافریند و با انتقال تعابیری احساسی و تصاویری عاشقانه، در ارتباطی دو سویه با مخاطب خود قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امیرسرداری غزلیاتی موزون آفریده و با پرهیز از پیچیدگی‌های زبانی و کلامی، معانی ظریف عاشقانه را چنان بی نیاز از هر شرحی به تصویر می‌کشد که همچون نوازنده‌ای پنهان، با موسیقی تنیده در غزلیات خود، مخاطب را به وجد آورده و لرزش عاشقانه خفیفی را به‌وجود می‌آورد.

امینیان افزود: خوانش چند باره این غزلیات نشان می‌دهد، شاعر توانسته است با بهره‌مندی از گستره وسیع واژگان ساده و بی‌پیرایه زبان فارسی شعر را هم برای مردم و هم برای دل خودش بگوید.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه کتاب‌های «هستی؛ غزلی برای تو» در 432 صفحه و «مستی؛ جامی برای تو» در 426 صفحه منتشر شده‌اند، گفت: این دو کتاب در قطع رقعی و با عکس و طراحی جلد یداله تناور و با کاغذ حمایتی، هر کدام در 500 نسخه چاپ شده است.

یادآوری می‌شود، شاپور اسلامی رییس خانه هنرمندان استان گلستان و مدرس انجمن خوشنویسان ایران و یداله تناور، نقاش و گرافیست، مقدمه‌ای را به ترتیب برای کتاب مجموعه غزلیات «هستی؛ غزلی برای تو» و «مستی؛ جامی برای تو» نوشته اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نفیسه میرکتولی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    اشعاری بسیار زیبا و با احساس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها