دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
برگزاری کلاس‌های ویژه آموزش کتاب‌فروشان در اتحادیه

رئیس کارگروه کتاب‌فروشان اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران تاکید کرد: به‌زودی با همکاری کمیسیون آموزش اتحادیه کلاس‌های ویژه تربیت کتابفروشان با هدف آشنایی فعالان این صنف با فوت و فن‌های فروش کتاب برگزار می‌شود.

محمد یراقچی، رئیس کارگروه کتاب‌فروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات اخیر این کارگروه عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی و مهمی که این‌روزها روی آن کار می‌کنیم، آموزش کتاب‌فروشان است و به همین منظور جلساتی با حضور جمعی از پیشکسوتان کتابفروشی برگزار کردیم تا به‌زودی دوره‌های مختلف برای این موضوع برگزار شود.
 
وی افزود: در زمینه آموزش کتاب‌فروشان تاکنون کار جدی انجام نشده و نیاز به این کار در صنف ما با توجه به افتتاح و بازگشایی کتابفروشی‌های جدید به شدت احساس می‌شود.
 
یراقچی درباره ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتاب‌فروشان توضیح داد: در نگاهی کلی احساس می‌شود بسیای از کتاب‌فروشی‌های جدید به کار فروش کتاب آشنا نیستند، فوت و فن این حرفه را نمی‌دانند و در  اصل کار کتاب‌فروشی نمی‌کنند که این موضوع به کار ما صدمه می‌زند.
 
وی یادآور شد: عدم آشنایی به اصول و فنون کار کتاب‌فروشی در میان فروشنده‌ها موجب شکست کتابفروش می‌شود و در واقع باید گفت که به کار کتاب خدمتی نمی‌شود و این فعالیت دوامی ندارد.
 
رئیس کارگروه کتاب‌فروشان اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون آموزش اتحادیه خبر داد و گفت: هدف نهایی این است که کلاس‌های ویژه برای تربیت کتابفروشان برگزار کنیم و از پیشکسوتان این حوزه و تجربیات و دیدگاه‌های آن‌ها در کلاس‌های آموزشی بهره بگیریم.
 
پیگیر قانونی شدن تخفیف‌ها هستیم
یراقچی همچنین از پیگیری برای رسیدگی به تخفیف‌ها و قانون‌مندشدن عرضه کتاب با تخفیف در کتاب‌فروشی‌ها خبر داد و گفت: دو هفته قبل به دنبال برخی تخفیف‌های بی‌رویه و غیرمتعارف ۵۰ درصدی عرضه کتاب نامه‌ای به هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران نوشتیم و خواستار نظارت جدی بر این موضوع شدیم.
 
وی با بیان اینکه طبق قانون اتاق اصناف این کار خلاف است، عنوان کرد: طبق قوانین اتاق اصناف عرضه تخفیف نظامی دارد و باید ابتدا به تایید اتحادیه برسد و سپس میزان تخفیف و مدت زمان آن مشخص باشد تا کارها به صورت قانونمند انجام شود.
 
یراقچی تاکید کرد: عرضه کتاب با تخفیف باید به شکل درست برای صنف اطلاع‌رسانی شود و همکاران بدانند هر تخفیف را به هر شکل نمی‌توان ارایه داد و مثل بقیه اصناف با هماهنگی و قانونی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها