یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
ایجاد کمیسیون بازرگانی و تبلیغات در ساختار جدید نمایشگاه کتاب

قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ایجاد کمیسیون بازرگانی و تبلیغات در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: وظیفه این کمیسیون درآمدزایی برای بخش‌های مختلف نمایشگاه است. این کار پیش از این در قالب کارگروه تبلیغات انجام می‌شد.

قادر آشنا، قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به جلسه روز گذشته شورای سیاست‌گذاری گفت: خوشبختانه با یک کار کارشناسی چند ماهه با حضور و نظر جمعی از همه تشکل‌ها و نخبگان نشر در قالب کارگروهی ۹ نفره‌ (حضور سه نفر از صنف، سه نفر از معاونت فرهنگی و سه نفر از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) آئین‌نامه نمایشگاه بررسی شده است.
 
وی افزود: این آئین‌نامه با دقت بازنگری شده است و تجارب سال‌های گذشته به کمک آمده، بسیاری از مشابهت‌ها حذف شدند، در برخی ساختارها، ادغام‌هایی ایجاد و آئین‌نامه در برخی بخش‌ها اصلاح شد. همچنین قوانین ادغام‌هایی که در سال گذشته آغاز شد، همگی بازنگری و روزآمد شدند.
 
آشنا با اشاره به یکی از این موارد توضیح داد: کمیسیون بازرگانی و تبلیغات یک کمیسیون جدید است که امسال در نمایشگاه کتاب تهران ایجاد شده و با توجه به اینکه جدید بود، آئین‌نامه آن باید به دقت نوشته می‌شد تا معطوف به درآمدزایی شود.
 
وی تاکید کرد: این کمیسیون پیش از این به عنوان کارگروه تبلیغات فعالیت می‌کرد اما امسال در ساختار نمایشگاه به‌عنوان کمیسیون تلقی کرده‌ایم تا بتواند درآمدزایی داشته باشد.
 
آشنا با بیان اینکه یک تصمیم کاملا با کارشناسی اعضای شورا مصوب شده‌است، گفت: این افراد کسانی هستند که سالیان سال درنمایشگاه مسئولیت داشته‌ و در تدوین آیین‌نامه‌ها دخیل بوده‌اند. به نظر می‌رسد کار خوبی انجام شده و امسال نمایشگاه را بر اساس این آئین‌نامه جدید برگزار خواهیم کرد.
 
قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیین‌نامه نمایشگاه چه میزان تغییرات داشته است، عنوان کرد: این تغییرات هم عمده بوده و هم جزئی. درواقع آئین‌نامه نظام‌مند شده و ویراستاری ادبی و حقوقی با مشاوره از افراد صاحب‌نظر انجام شده است.
 
به گفته آشنا، در سال‌های گذشته دوستان زیادی برای نگارش این آئین‌نامه اقدام کردند که قابل تقدیراست اما شرایط زمانه و تجارب موجب شده که کار پخته‌تر شود و به نظر می‌رسد از نقاط قوت آیین‌نامه ترتیب و دقت و پختگی آن باشد.
 
وی تاکید کرد: روز گذشته زمانی که آئین‌نامه در شورای سیاستگذاری مطرح شد، همکاران اذعان داشتند کار قابل توجهی انجام شده است که امیدواریم تا اوایل هفته آينده ابلاغ شود تا بر اساس آن ثبت‌نام‌ها را شروع کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها