چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
گهواره: اطلاع‌رسانی و آموزش درباره سیستم متمرکز فروش به ناشران گسترده باشد

مدیر انتشارات گهواره کتاب ایران گفت: آموزش در حوزه سیستم متمرکز فروش کتاب در نمایشگاه کتاب تهران باید قبل از آن به‌صورت گسترده وجود داشته باشد تا ناشران با آمادگی و آگاهی کامل در این رویداد حاضر شوند.

شهروز گهواره، مدیر انتشارات گهواره کتاب ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به لزوم تعیین تکلیف سیستم متمرکز فروش و عملکرد آن در نمایشگاه سی‌وسوم کتاب تهران گفت: سال گذشته دو بخش ناشران دانشگاهی و خارجی ملزم به اجرای این سیستم شدند اما زیرساخت‌های آن مهیا نبود و بخش دانشگاهی نتوانست آن را اجرایی کند. در این زمینه معتقدم که باید یک سیاست کلی برای آن در نظر گرفته شود.
 
وی تاکید کرد: اجرایی شدن سیستم متمرکز فروش نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید مشخص باشد؛ به‌عنوان مثال ناشر قبل از نمایشگاه اطلاعات کتاب‌هایش را در خانه کتاب ثبت کند و یک‌سری اقدامات دیگر و این اطلاع‌رسانی باید به مخاطبان داده شود.
 
گهواره با بیان اینکه مشکلات زیرساختی و تامین سخت‌افزار باید از سوی ناشران مهیا شود، افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه باید به‌صورت گسترده انجام شود تا آن‌ها قبل از نمایشگاه با امکانات و اطلاعات کافی در آن حاضر شود تا دامنه مشکلات در روزهای ابتدایی نمایشگاه دامنگیر ناشران نشود. 

این ناشر همچنین با اشاره به محل دایر شدن بخش ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی دیگر از مسائلی که در طول این سال‌ها همواره برای ما اهمیت داشته، تعیین یک جای مناسب در نمایشگاه کتاب برای ناشران دانشگاهی بوده است، محلی که خارج از چادر باشد.
 
وی افزود: مساله اینجا است که همواره موقعیت جغرافیایی این بخش زیر چادر بوده است. از سوی دیگر ضروری است که برای ناشران دانشگاهی که حجم زیادی از جامعه نشر کشور را تشکیل می‌دهند، سرپناهی داشته باشند و این محل آبرومند باشد.
 
گهواره با اشاره به جمعیت و مخاطبانی که به این بخش می‌آیند و در آن حضور دارند، گفت: در بخش دانشگاهی ارباب‌رجوع و بازدیدکنندگان ما از طیف دانشجو، استادان و روسای دانشگاه‌ها هستند که در حوزه‌های مختلف درسی و دانشگاهی به ناشران مراجعه می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: ناشران دانشگاهی به واسطه تولید کتاب علمی توقع دارند جای مناسب و خوبی در نمایشگاه داشته باشند و امیدوارم وعده مدیران نمایشگاه درباره اینکه امسال ناشران دانشگاهی هم در فضای مسقف جانمایی می‌شوند، عملی شود.
 
گهواره همچنین اضافه کرد: بعد از تعیین محل، انتظار داریم از نظر سرویس‌دهی و بعد تبلیغات محیطی به بخش ناشران دانشگاهی توجه شود، زیرا مخاطبان ما گسترده هستند و عموما دسترسی به بخش دانشگاهی برای همه آسان نیست.
 
به گفته وی، باید در تبلیغات محیطی داخل نمایشگاه مسیر سالن‌های ما مشخص شود؛ زیرا طی سال‌های قبل این تبلیغات کمرنگ بود و برای نمایشگاه پیش رو می‌خواهیم این قسمت بیشتر شود و مثل سایر بخش‌ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط