شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
جدلی: فرایند مجوزدهی آثار را تسریع کنید

رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر با اشاره به دغدغه‌های مجود از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تهران، تسریع در صدور مجوز آثار ارسالی به اداره کتاب را خواستار شد.

مریم جدلی، رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مطالبات این تشکل از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: گفت: انتظار حضور پیدا کردن در یک نمایشگاه بدون تنش، با نظم و همدلی همه مسئولان و ناشران را داریم.
 
وی با اشاره به بعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد: هر سال تعداد زیادی ناشر خارجی به نمایشگاه می‌آیند که نظم و انضباط برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد و ما نیز باید به این نکات توجه کنیم زیرا این نمایشگاه در واقع فرهنگ کشور ما را برایشان روایت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه دایمی نمایشگاه کتاب تهران یک ضرورت است، گفت: به نظرم برای ماندگار شدن تجربیات سه دهه نمایشگاه و بهبود آن همچنین مستندسازی و استفاده از تجربیات ضروری است که این دبیرخانه تشکیل شود.
 
جدلی تاکید کرد: در واقع ایجاد یک فضا و جو صمیمی و همکاری بین مسئولان و ناشران، مطلوب ما ناشران است. انتظارمان این است که برای این رویداد فرهنگی ارج و منزل بیشتری قایل شوند که در بردارنده فاکتورهای مختلفی است.

وی همچنین با اشاره به دغدغه محل برگزاری نمایشگاه گفت: تثبیت مکان نمایشگاه یک نکته اصلی و ضروری است و خواسته ما پیش‌بینی جایگاه و مکانی دائمی برای فروش کتاب و مناسب با یک نمایشگاه بین‌المللی است.
 
تسریع فرایند مجوزدهی
به گفته وی، سرعت بخشیدن به روند بررسی و مجوز کتاب ناشران که همه تلاش خود را برای چاپ کردن و رسیدن کتاب‌هایشان به نمایشگاه انجام می‌دهند نیز دیگر خواسته ناشران است.
 
جدلی با اشاره به اهمیت تبلیغات گفت: به نظرم باید تبلیغات لازم برای قبل و در زمان نمایشگاه کتاب با هدف ترغیب و تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی از طریق رسانه‌های جمعی نیز باید در اولویت کاری مسئولان نمایشگاه باشد.
 
وی با بیان اینکه غرفه و مکان‌هایی که به ناشران اختصاص داده می‌شود نیز باید عادلانه و بر اساس قوانین باشد، تاکید کرد: از سوی دیگر رفع مشکل قطعی کارتخوان‌های ناشران به‌خصوص در روزهای پرفروش و روزهای اول نیز از دیگر درخواست‌ها ما به شمار می‌آیند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط