سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
تاکنون ۹۰ درصد بودجه خرید کتاب اختصاص پیدا کرده است

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از بودجه هشت میلیاردی هیات خرید کتاب در سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۹۰ درصد آن برای خرید کتاب ناشران اختصاص پیدا کرده است.

مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به روند فعالیت هیات خرید کتاب گفت: اواخر بهار امسال به ما ابلاغ شد در حد هشت میلیارد تومان می‌توانیم خرید کتاب از ناشران داشته باشیم و تلاش کردیم جلسات را به لحاظ مالی به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که این رقم با احتساب ۳۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت پشت جلد کتاب، موازنه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه هیات خرید کتاب در طول امسال تقریبا هر ماه دو جلسه برگزار کرده است، افزود: تلاش کردیم برنامه‌ریزی‌های امسال به‌گونه‌ای مدیریت شود که تا پایان سال تا سقف هشت میلیارد تومان تعیین شده کتاب خریداری کنیم.
 
دانش ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی ما این است که در دی ماه نیز دو جلسه هیات خرید کتاب داشته باشیم و به این ترتیب تا بهمن خرید کتاب ادامه خواهد داشت.
 
دانش با بیان اینکه در دو ماه پایانی سال به دلیل انبارگردانی انبار خرید کتاب نخواهیم داشت، تاکید کرد: از مبلغ تعیین شده برای این هیات تاکنون 90 درصد اختصاص پیدا کرده است.
 
وی همچنین درباره فعالیت‌های هیات خرید کتاب در سال ۱۳۹۹ توضیح داد: برای سال آینده باید بودجه و شرایط ابلاغ شود اما هنوز به صورت رسمی ابلاغیه‌ای برای خرید کتاب در سال ۱۳۹۹ و نمایشگاه کتاب تهران نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها