شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
«قصه‌های زالزالکی» برای خردسالان

لاله جعفری، نویسنده کودک و نوجوان، از تالیف داستان‌های جدیدی برای خردسالان خبر داد.

لاله جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست انتشارش توضیح داد: مجموعه‌ای به نام «قصه‌های زالزالکی» در نشر قدیانی دارم که از سوی شیرین شیخی در دست تصویرگری است. این مجموعه 10 قصه دارد و شخصیت اصلی آن بچه‌ خردسالی به نام زالزالکی است که به اندازه یک انگشت است و هربار ماجرایی برایش پیش می‌آید.
 
این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: مدتی پیش هم تک قصه‌ای برای کودکان نوشتم به نام «چوم‌چوم» که ماجرای مورچه را بیان می‌کند که به دنبال یک شغل آبرومند می‌گردد و آن را برای چاپ به کانون پرورش فکری سپردم. این کتاب درحال حاضر در مرحله تصویرگری از سوی علی خدایی است.
 
جعفری درباره سایر آثارش نیز گفت: کتاب دیگر هم با عنوان «گریه نکن آقای گاو» با تصویرگری عاطفه ملکی جو دارم که به زودی از سوی سوره مهر منتشر می‌شود.

این نویسنده و پژوهشگر درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب شامل پنج قصه مستقل برای خردسالان است و شخصیت‌های مختلفی مانند حیوانات و اشیای پیرامون خردسالان در این داستان‌ها وجود دارد.

لاله جعفری، داستان‌نویس و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی برای سریال‌های تلویزیونی کودک و نوجوان، نیز فعالیت دارد. ازجمله آثار وی می‌توان به «بوی خوشمزه»، «آن روز، هشت صبح»، «قشنگ‌ترین جا»، «عمه نارنجی»، «لنگه جوراب قرمز»، «نقلی و گلی»، مجموعه‌ «قصه‌های ساندویچی»، «بز کوهی»، «شلپ‌ شلپ»، «موسی(ع) و دو دختر»، «یونس(ع) در شکم نهنگ»، «کلاغ ورزشکار»، «قصه خانه‌ای که سطل آشغال نداشت»، «کریمخان زند» و مجموعه‌ هفت قصه از «قصه‌های جن و پری» اشاره کرد که برای او جوایزی مانند کتاب سال سلام بچه‌ها پوپک ۱۳۸۵، کاندید کتاب سال ارشاد ۱۳۸۵، 10 جایزه‌ جهانی برای کتاب نگهبان خورشید و چندین بار کاندید کتاب فصل را به ارمغان آورده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها