سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
پروژه «راسته کتاب» همچنان در انتظار پیمانکار/ بررسی گزینه «ترک تشریقات»

علیرضا آقایی، از احتمال ترک تشریفات و تصمیم‌گیری برای روش جایگزین انعقاد پیمان برای اجرای طرح راسته کتاب خبر داد و گفت: طرح راسته کتاب حتما امسال عملیاتی خواهد شد.

علیرضا آقایی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره سرنوشت اجرای طرح راسته کتاب خیابان انقلاب بیان کرد: با توجه به اینکه طرح راسته کتاب، جزو معاملات عمده محسوب می‌شود، برای اجرایی شدن آن باید مناقصه عمومی برگزار شود. بعد از دوبار انتشار آگهی تعداد پیمانکاران به حد نصاب نرسیده، بنابراین در این حالت باید منتظر تصمیم هیات مدیره باشیم.

آقایی مشکلات اقتصادی را دلیل اصلی استقبال کم پیمان‌‌کاران از طرح راسته کتاب دانست و ادامه داد: به روش‌‌های دیگری غیر از مناقصه مانند «ترک تشریفات» عمل خواهیم کرد. ترک تشریفات اگر در حد صلاحیت هیات مدیره بود انجام خواهد شد، در غیر این صورت مجوز از شهرداری اخذ و برای روش دیگر انعقاد پیمان تصمیم‌گیری خواهد شد.
        
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، سقف معاملات ترک تشریفات محدود است. اگر لازم بود پیمان‌کار طرح راسته کتاب به روش دیگری انتخاب شود باید به قانون و دریافت مجوز از مدیران بالادستی شهرداری توجه داریم و عمل خواهیم کرد.  

 وی افزود: نخستین آگهی مناقصه طرح راسته کتاب، 23 مهر‌ماه منتشر شد و با توجه به اینکه تعداد متقاضیان به حد نصاب قانونی نرسید، مهلت ثبت‌نام با انتشار دومین آگهی تمدید و 13 آبان‌ماه دومین آگهی منتشر شد اما این بار نیز تعداد متقاضیان به حد نصاب نرسید؛ بنابراین برای انتخاب پیمان‌‌کار باید منتظر تصمیم هیات مدیره باشیم.      

آقایی درباره زمان آغاز عملیات اجرایی طرح راسته کتاب در سه ماه باقی‌مانده تا پایان سال گفت: با توجه به بودجه تخصیص داده شده برای این طرح و همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، طرح راسته کتاب حتما امسال عملیاتی خواهد شد. برای تحقق این هدف و به‌دلیل مشارکت اندک پیمان‌‌کاران باید براساس قانون باید راه جایگزین را دنبال کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها