سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کتابی برای تقویت روان‌خوانی بچه‌ها

لاله جعفری از انتشار مجموعه «کتاب اولی، کلاس اولی» خبر داد و گفت: داستان‌های این مجموعه برمبنای تعداد حروفی است که بچه‌ها در طول سال تحصیلی می‌آموزند و به آن‌ها در روان‌خوانی کمک می‌کند.

لاله جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثارش توضیح داد: مجموعه‌ای از من از سوی نشر افق چاپ شده به نام «کتاب اولی، کلاس اولی» و شامل پنج دوره (کتاب) برای بچه‌های اول دبستان است. داستان این کتاب‌ها برمبنای حروف الفبایی نوشته شده که بچه‌ها در هر ماه می‌خوانند.
 
جعفری ادامه داد: این مجموعه در قالب پروژه‌ای با همکاری آتوسا صالحی، مژگان کلهر و معصومه یزدانی انجام شده است. هرکدام از آن‌ها یک مجموعه پنج جلدی را آماده کرده‌اند که در مجموع 20 عنوان است و تا به‌حال 8 جلد از آن منتشر شده است. از این پنج کتاب که برعهده من بود، تا به‌حال دو کتاب «مانا تب دارد» و «یک روز پردردسر» یعنی سطح یک و سطح دو با تصویرگری غزاله بیگدلو منتشر شده است و جلدهای بعدی هم شامل «عمه ذرت»، «ظاطاظا غوله» و ... به زودی منتشر می‌شود.
 
نویسنده کتاب «قرمزی» افزود:‌ کاربرد این کتاب‌ها برای بچه‌های کلاس اول این است که ما براساس حروف محدودی که هر ماه می‌آموزند، برای‌شان داستان‌هایی نوشته‌ایم که در روان‌خوانی به آن‌ها کمک می‌کند.
 
جعفری در ادامه به کتاب دیگرش اشاره کرد و گفت: علاوه براین مجموعه «قصه‌های کوچک» از من در انتشارات شهر قلم منتشر شده است که شامل چهار پک است و هرپک را یک نفر تصویرگری کرده است. هر پک شامل پنج داستان مانند تاب‌بازی بچه كلاغ، ببعی و نی‌نی ببعی، بچه آخری، بوی باد، پيشی كاغذی است كه چگونه ديدن را به بچه‌ها می‌آموزد، یعنی در مجموع 20 داستان.
وی افزود: این مجموعه شامل قصه‌های خیلی کوتاه مستقل برای خردسالان است و شخصیت‌های هر داستان متفاوت است.
 
این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: البته به جز این مجموعه‌ کتاب «پولیچو ترسناکه» هم از من از سوی انتشارات شهر قلم منتشر شده است. این کتاب، شامل قصه‌ای برای کودکان و درباره یک پل چوبی تق و لق است که اجازه نمی‌دهد کسی از رویش رد شود تا اینکه بالاخره خانم حلزون فکری می‌کند تا مشکل را حل کند.

به گفته جعفری، این کتاب که در فهرست لاک‌پشت‌ها هم قرار گرفته است، بچه‌ها را به نترسیدن و توجه به شناخت پیدا کردن نسبت به دیگران تشویق می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها